Ook Formule 1 bij demo's op de Marlboro Masters in Zandvoort

Circuit Park Zandvoort

18 July 2000
Ook Formule 1 bij spectaculaire demo's op de Marlboro Masters
Voor de Marlboro Masters, 5-6 augustus a.s. op het Circuit Park Zandvoort, heeft de organisatie traditiegetrouw een aantal boeiende demonstraties in het programma opgenomen. De 10e editie van het grootste internationale autosportevenement van Nederland wordt opgeluisterd door optredens van het Marlboro World Championship Team (MWCT), dat is vertegenwoordigd in de wereldkampioenschappen Formule
1, Rally en 500 cc Motorrace. Precies tussen de Grands Prix van Duitsland en Hongarije in zal dus ook het Ferrari-team acte de présence geven op de Marlboro Masters.

Een zeer spectaculair programma-onderdeel van de Marlboro Masters vormt altijd de speciale demonstratie. Zo was vorig jaar de unieke bijeenkomst van het Marlboro World Championship Team een hoogtepunt. Het MWCT is op zichzelf al van een zeer bijzondere samenstelling, want het acteert op het hoogste niveau van de gemotoriseerde sport: het Wereldkampioenschap Formule 1, het Rallywereldkampioenschap en het WK
500 cc Motor-wegrace.

Welke Formule 1-rijders van de Scuderia Ferrari Marlboro de Masters zullen opluisteren, zal op een later tijdstip worden bekend gemaakt. Zeker is dat de viervoudige rallywereldkampioen Tommi Mäkinen met zijn Mitsubishi Lancer Evo op zaterdag 5 augustus z'n stuurkunsten zal vertonen. Op zondag 6 augustus neemt zijn Belgische teamgenoot Freddy Loix het stuur over om de gecontroleerde drifts, donuts en andere asfaltdansen voort te zetten.

Vorig jaar kreeg motorcoureur Max Biaggi het publiek op de banken. Nu neemt zijn Marlboro Yamaha Team-genoot Carlos Checa de burn-outs en wheelies voor zijn rekening. De Spanjaard komt op zowel 5 als op 6 augustus in actie met de Yamaha 500 cc. Heel apart wordt ook de demo van Randy Mamola op beide dagen. De Amerikaanse ex-renner bemant namelijk een speciale Yamaha 500, maar hij doet dit niet alleen. De machine is voorzien van een duozit, voor een passagier achterop. Deze enige race-bike in zijn soort is speciaal ontworpen om leken het echte wegrace gevoel mee te geven, inclusief het zogeheten 'plat leggen' in de bochten!

Ter beheersing van de toeloop en verbetering van de kwaliteit is de Marlboro Masters een betaald evenement. Er zijn 100.000 kaarten verkrijgbaar in de voorverkoop. Deze tickets kosten 35,- en geven toegang tot alle trainingen, races en demo's op 5 en 6 augustus a.s. Ze kunnen worden besteld bij Ticketbox (tel.: 0900-9393; Internet: www.ticketbox.nl).

Voor meer informatie kunt u kontakt opnemen met:

Dirk Buwalda
media@circuit-zandvoort.nl