Jeroen Bleekemolen tegen wereldtop in Marlboro Masters

12 July 2000
Jeroen Bleekemolen contra wereldtop in Marlboro Masters
Marlboro-coureur Jeroen Bleekemolen, die racet in het Duitse Formule
3-kampioenschap, zal in de 10e Marlboro Masters, zondag 6 augustus op het Circuit Park Zandvoort, geen genoegen nemen met een figurantenrol. De coureur van Van Amersfoort Racing beseft echter terdege dat hij keiharde concurrentie krijgt uit het buitenland. De Formule 3-lichting
2000, die zo'n twintig nationaliteiten vertegenwoordigt, is een van de zwaarste van de afgelopen jaren.

De inschrijflijst voor de 10e Marlboro Masters of Formula 3 toont aan dat het tijdig kopen van entreekaarten de moeite waard is. De Nederlandse troef bij het eveneens Nederlandse team Van Amersfoort Racing, Jeroen Bleekemolen, zal de Master-titel absoluut niet cadeau krijgen. De 'F3 Class of 2000' barst namelijk van talent. Jeroen Bleekemolen kan dat beamen: "Een aantal van hen ken ik natuurlijk uit mijn Formule Ford-tijd en uit de Duitse F3-serie, om te beginnen mijn Belgische teamgenoot Tom van Bavel. Maar uit Engeland komen ook heel snelle jongens, zoals de Braziliaan Antonio Pizzonia, Tomas Scheckter uit Zuid-Afrika, de Deen Nicolas Kiesa en de Japanner Takuma Sato. De Fransen ken ik niet, maar die Jonathan Cochet schijnt ook goed te zijn. En dan heb je nog een heel stel tweedejaars rijders met veel ervaring, zoals Narain Karthikeyan uit Indië. Kortom - je praat eigenlijk over de wereldtop van de Formule 3."

"Het gaat om fracties van seconden en de kwalificatie is dus essentieel. Alles moet kloppen: het team, de auto, de baan- en weersomstandigheden, en natuurlijk de coureur zelf. En je hebt een behoorlijke portie geluk nodig. Het zal niet gemakkelijk worden, maar ik ga mijn huid duur verkopen", aldus Jeroen Bleekemolen, die in zijn eerste Duitse F3-seizoen nu tiende staat.

Om de bezoekersstroom beter te beheersen en de kwaliteit van de Marlboro Masters te waarborgen, heeft de organisatie niet alleen besloten tot een entreeheffing van 35 gulden, maar ook tot een uitgifte van maximaal 100.000 kaarten! Deze tickets geven toegang tot alle trainingen, races en demo's op zaterdag 5 en zondag 6 augustus a.s., en worden in voorverkoop aangeboden bij Ticketbox (tel.:
0900-9393; Internet: www.ticketbox.nl).

Klik hier voor meer informatie over de Marlboro Masters of Formula 3.

Voor meer informatie kunt u kontakt opnemen met:

Dirk Buwalda
media@circuit-zandvoort.nl

Tel. 023 - 5 740 760
Fax. 023 - 5 740 761

Porsche Club Schwaben

Voorbeschouwing

Tijdschema

Toegangsbewijzen

Uitslagen

Jeroen Bleekemolen contra wereldtop in Marlboro Masters

10e editie Marlboro Masters wordt hoogstaand evenement