Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.30 uur
Man aangehouden

VEENENDAAL Gistermorgen rond half twaalf werd een 23-jarige man uit Ede aangehouden op verdenking van oplichting. De man had vrijdagavond 4 augustus in de winkel een horloge gekocht en betaalde deze met een credit card. De kaart bleek na informatie door het winkelpersoneel echter gestolen te zijn. Toen de man de volgende dag in de winkel terugkwam om het horloge te ruilen voor contant geld werd de politie ingeschakeld en kon de man worden ingerekend.

Inmiddels is uit onderzoek gebleken dat de man meerdere aankopen in de winkel had gedaan en met twee verschillende credit cards had afgerekend, maar dat deze twee cards ook gestolen waren. De man zit voorlopig vast voor nader onderzoek en verhoor.

Twee vrouwen aangehouden

VEENENDAAL - Twee vrouwen werden gistermiddag aangehouden en ingesloten in het bureau omdat zij niet over een geldige verblijfstitel beschikten. De politie kwam de vrouwen op het spoor na een melding van een mogelijke winkeldiefstal aan het Scheepjeshof.

Personeel van een beveiligingsbedrijf constateerde dat het alarm afging toen een groep personen waaronder de twee vrouwen de winkel verliet. Het personeel volgde de groep en schakelde via een mobiele telefoon de politie in. De groep stapte in een auto en op de Valleistraat werd de auto aan de kant gezet.

Uit onderzoek bleek dat er uit de winkel geen goederen waren gestolen en werd niet duidelijk waarom het alarm in werking trad. De twee vrouwen werden overgedragen aan de Vreemdelingendienst en zijn inmiddels in bewaring gesteld.

Man rijdt onder invloed

VEENENDAAL - Een 26-jarige automobilist uit Veenendaal werd vanmorgen tegen vijf uur betrapt op het rijden zonder verlichting op Duivenwal. Bij het aan spreken op de Achterkerkstraat bleek dat de man alcohol had gedronken. De uitslag van de ademanalyse bedroeg 1,25 promille. De man moet zich verantwoorden bij de rechtbank