Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 06-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 6-08-2000 Persbericht van zondag 6 augustus 2000

Berichten uit de regio

Waalre: Inbraak in een woning
Zaterdag tussen 10.30 uur en 14.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Gestelsestraat. Men kwam de woning binnen door verbreking van een raam aan de zijkant van het pand. Uit de woning is een draagbare telefoon weggenomen.

Beek en Donk: Kop/ staart aanrijding
Zaterdagmiddag omstreeks 15.30 uur vond er op de Oranjelaan een kop / staart aanrijding plaats. Bij deze aanrijding waren vier personenauto en een caravan betrokken. Twee bestuurders klaagden over pijn in de nek. Er was flinke materiele schade.

Helmond: Zakkenrollen
Zaterdagmiddag tussen 16.00 uur en 16.45 uur is een 70-jarige Deurnese het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De vrouw miste haar portemonnaie toen zij in een winkel aan de Veestraat wilde betalen. De portemonnaie met 135 gulden is uit haar tas weggenomen.
Hulsel: Eenzijdig ongeval met gewonden
Zaterdagmiddag omstreeks 17.45 uur vond er een eenzijdig ongeval plaats op de Willibrordlaan. Een 55-jarige automobilist uit Bladel reed door nog onbekende oorzaak tegen een aan de rechterzijde van de rijbaan staande boom en sloeg daarbij met zijn auto over de kop. Hierbij raakten de bestuurder en een inzittende 47-jarige vrouw uit Bladel beknelt. Zij zijn door de brandweer uit het voertuig gehaald en overgebracht naar het ziekenhuis. De bestuurder liep bij de aanrijding een hersenschudding op en de inzittende had haar rechteronderbeen gebroken. De auto was total loss.

Maarheeze: Inbraak in een woning
Zaterdag tussen 10.45 uur en 18.45 uur is er ingebroken in een woning aan T Hagelkruis. Men kwam de woning binnen door met geweld de voordeur open te breken. Uit de woning is een horloge weggenomen.
Eindhoven: Aanhouding
Zaterdagavond om 21.30 uur is op de Woenselse Markt een 31-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was kort ervoor betrokken bij een vechtpartijtje. Toen men hem controleerde bleek hij in het bezit te zijn van vier cachets drugs en vijf XTC pillen. De verdachte is voor nader onderzoek overgebracht naar het bureau en ingesloten. De drugs zijn inbeslaggenomen.

Oirschot: Onder invloed
Op de Spoordonkseweg is zaterdagavond omstreeks 23.25 uur een lantaarnpaal uit de grond gereden door een 51-jarige automobilist uit Oirschot. De bestuurder was komende uit de richting Moergestel in de bocht van de weg rechtdoor gereden tegen de lantaarnpaal aan en daarna tot stilstand gekomen in een naast de weg gelegen bermsloot. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1,45 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd. De auto was total loss.

Helmond: Aanhouding na vernieling
Zondagmorgen om 00.45 uur is op het station een 19-jarige man uit Tegelen aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor op het station vernielingen te hebben gepleegd. Hij voor verhoor overgebracht naar het bureau.

Helmond: Aanhouding
Een 29-jarige Helmonder is zondagmorgen op Van Hoofstraat aangehouden. De man wordt ervan verdacht als bestuurder van een personenauto te zijn opgetreden en met dat voertuig een eenzijdig ongeval op de Engelseweg te hebben veroorzaakt. Door getuigen was gezien dat de bestuurder van de personenauto instapte bij een andere bestuurder en wegreed van de plaats van het ongeval. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten.

Heeze: Onder invloed
Zondagmorgen om 03.08 uur is op de Geldropseweg een 49-jarige automobiliste uit Veldhoven aangehouden. Bij controle bleek dat zij het voertuig bestuurde terwijl zij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0.90 promille aan. De vrouw kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 3 uur.
Eindhoven: Hardleerse snorder aangehouden
Op de Parklaan is zondagmorgen om 03.15 uur een 37-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De verdachte vervoerde, met zijn personenauto, zonder vergunning passagiers. De man had kennelijk nog niet geleerd want hij is vorige maand door de rechtbank veroordeeld voor een boete van 3500 gulden wegens hetzelfde feit. Toen is zijn personenauto inbeslaggenomen. Ook nu is zijn personenauto inbeslaggenomen.
Eindhoven: Snorder aangehouden
Zondagmorgen om 03.35 uur is in de Vestdijktunnel een 24-jarige inwoner van Diessen aangehouden. De verdachte vervoerde met zijn personenauto, zonder vergunning passagiers. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het bureau. Zijn auto is inbeslaggenomen.
Reusel: Aanhouding na belediging
Op de Molenstraat is zondagmorgen een 24-jarige inwoner van Tilburg aangehouden. De verdachte was het er kennelijk niet mee eens dat er iemand bekeurd werd en begon onwelvoeglijke taal tegen de politiemensen uit te slaan. Hierop is de man aangehouden wegens belediging. Omstanders deelden hierop mede dat het wel flauw was om hem daarvoor aan te houden omdat politiemensen altijd werden uitgescholden. Dat hoorde erbij. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het bureau.

Bladel: Onder invloed
Een 27-jarige automobilist uit Vessem is zondagmorgen om 04.50 uur op de Markt aangehouden. De man bestuurde een personenauto terwijl hij onder invloed was. De verdachte weigerde medewerking aan de ademanalyse waarna er een bloedproef van de verdachte is afgenomen. De man kreeg een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd.