SPS Gensys opent vestiging in Madrid

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

SPS Gensys opent vestiging in Madrid

Reeuwijk, augustus 2000 - - SPS, leverancier van remote beheerproducten en
-diensten, gaat haar succesformule verder uitbouwen. In Madrid is SPS Iberneerlandesa S.L. van start gegaan. Deze vestiging betekent toegang tot de markten in Spanje, Portugal en Zuid-Amerika. 'Een marktgebied waar grote kansen liggen voor de producten en diensten van SPS', aldus Marko de Jong, algemeen directeur van SPS Holding. Gensys producten en RES-Q remote beheerdiensten worden nu ook vanuit Madrid geleverd.

'SPS Iberneerlandesa is de aanzet tot internationalisatie van SPS als beheerorganisatie en als leverancier van de Gensys softwarelijn', vervolgt Marko de Jong. 'Deze stap is het logische vervolg op ons succes in Nederland. We zijn nu marktleider op het gebied van snel te implementeren, praktische beheeroplossingen. Met de Gensys software nemen we binnen twee weken de verantwoordelijkheid voor het beheer over en leveren we meetbare diensten volgens SLA afspraken.' Na Spanje, is de uitbouw van Europese activiteiten van SPS Holding gericht op Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. In de loop van dit jaar zullen ook daar directe verkooppunten of distributiekanalen van start gaan.

Waarom Spanje ? Volgens De Jong is dit land economisch sterk, welvarend, duidelijk geen lagelonenland meer en technologisch gezien bezig met een enorme inhaalslag. Duur en veelal schaars IT-personeel vraagt bij zo'n inhaalslag om tijd- en kostenbesparende beheerproducten, aangevuld met "just in time" kennisdiensten vanuit centrale beheercentra. 'Er is voldoende geld voor investeringen en er is een sterke drang om qua kennis en technologie een steeds prominentere rol te gaan spelen. Spanje heeft duidelijk veel belangstelling voor remote beheerproducten en -diensten. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen wij snel een beheercentrum inrichten of klanten daarbij helpen. Na een korte opleiding passen de Spaanse Collega's direct onze producten en werkwijze toe.'

Gegarandeerd Remote Beheer
SPS Iberneerlandesa wordt, waar nodig, vanuit Nederland ondersteund. Hoewel de centrale bewaking vanuit het beheercentrum in Reeuwijk gebeurt , kunnen de lokale beheercentra dankzij de Gensys software altijd de activiteiten bij hun klanten volgen en zo nodig ingrijpen. Mocht er onverhoopt iets gebeuren in Reeuwijk, dan nemen de beheercentra het lokale beheer - de Gensys monitoring
- volledig over.

In de nabije toekomst verwacht De Jong meer vestigingen in andere landen te openen. 'Lokale aanwezigheid is zowel voor onze klanten als onze partners belangrijk. De nu gekozen opzet gaan we ook in andere Europese landen doorvoeren.'

SPS Holding, Buitenomweg 17, Postbus 92, 2810 AB REEUWIJK. Tel.: 0182 - 30 22 22, Fax: 0182 - 30 23 23, www.gensys.nl.

Over SPS
SPS is leverancier van remote beheerdiensten en fabrikant van geavanceerde computerbeheerproducten die onder de naam Gensys op de markt worden gebracht. Gensys producten worden ingezet in het eigen remote beheercentrum en nationaal en internationaal geleverd aan grote ondernemingen. Daarnaast levert SPS advies, technische ondersteuning en implementatiediensten op het gebied van Unix, Oracle en Windows NT/2000. Dit alles vanuit het hightech kantoor en Remote Beheer Centrum in Reeuwijk.

Voor redactionele informatie: Ref.: PB04/00 Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com), of SPS B.V., Petra Ufkes, tel.: 0182 - 30 2222, fax