Compaq iPAQ Pocket PC: gebruiker overal en altijd productief

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

Compaq iPAQ Pocket PC maakt gebruiker overal en altijd productief

Draadloze toegang tot Internet mogelijk met uitbreidingsmodule

Gouda, 7 augustus 2000 - De Compaq iPAQ Pocket PC is vanaf vandaag in Nederland leverbaar. Met deze Personal Digital Assistant (PDA) biedt Compaq haar gebruikers altijd en overal toegang tot Inter-, Intra-, Extranet en zakelijke informatie. Dankzij modulaire uitbreidingsmodules, de zogenaamde 'Expansion Packs' is de iPAQ Pocket PC flexibel van opzet en voorbereid op de toekomst.

"Gebruikers en IT-managers moeten steeds vaker direct beslissingen nemen en 24 uur per dag in verbinding staan met mensen en belangrijke informatie," zegt Ronald Knoop, Marketing Directeur van Compaq Computer B.V.. "De iPAQ Pocket PC biedt de functionaliteit waar de huidige economie om vraagt: overal en altijd toegang tot e-mail, het web, bedrijfsdocumenten en het bedrijfsnetwerk. En dat allemaal met één compact apparaat."

Modulaire uitbreidingsmodules bieden nieuwe functionaliteit De Compaq iPAQ Pocket PC kan voorzien worden van nieuwe mogelijkheden, via het 'Expansion Jacket-systeem'. Compaq biedt momenteel twee soorten Jackets aan: 'Expansion Jackets' met specifieke 'add-on' functionaliteit, zoals industriestandaard 'PC Card' of 'CompactFlash'-connectie en Jackets die naast bescherming de gebruiker de mogelijkheid bieden het uiterlijk van de PDA aan zijn/haar wensen aan te passen.

Dun, snel en gebruiksvriendelijk
De Compaq iPAQ Pocket PC beschikt over een kleurenscherm van 240x320 pixels. Door toepassing van een lichtsensor die de weergavekwaliteit aanstuurt, is dit scherm zowel binnen als buitenshuis uitstekend leesbaar. Het thin film transistor (TFT) Liquid Cristal Display (LCD) geeft 4096 kleuren weer en heeft dezelfde kwaliteit als de schermen van notebook PC's. De iPAQ Pocket PC is uitgerust met een 206 MHz processor en 32 Mb RAM geheugen. Deze PDA heeft opslagruimte voor duizenden namen en adressen, MP3-muziekopnames en e-mail attachments.

De Navigator-knop biedt via één klik toegang tot iedere applicatie. Onder de Navigator-knop bevindt zich een kleine luidspreker en via een standaard stereo-uitgang kan het geluid in hifi-stereo worden beluisterd via bijvoorbeeld een hoofdtelefoon. De iPAQ Pocket PC is uitgerust met een gecombineerde USB/seriële interface voor het synchroniseren van de PDA met de desktop.

Microsoft Pocket PC software
De Compaq iPAQ Pocket PC is standaard voorzien van verschillende Pocket PC-applicaties, waaronder Microsoft Pocket Word, Pocket Excel, Outlook, Internet Explorer, Microsoft Reader en Windows Media player. Om het beheer van de zakcomputer te vereenvoudigen, heeft Compaq drie applicaties toegevoegd: QStart voor het indelen van applicaties in groepen, en QMenu en QUtilities voor diagnose en systeembeheer. Daarnaast levert Compaq een uitgebreide softwareset mee voor additionele functionaliteit.

Oplossingen van derden vergroten de mogelijkheden
Door samen te werken met partners breidt Compaq de mogelijkheden van het iPAQ-platform uit. Zo biedt Compaq de eerste volledig geïntegreerde draadloze oplossing voor het, via de zakcomputer, verbinden van mobiele gebruikers met hun bedrijfsnetwerk. Op deze wijze is toegang mogelijk tot bedrijfskritische informatie en applicaties, waaronder Customer Relationship Management (CRM), Sales Force Automation (SFA) en Enterprise Resource Planning (ERP)-systemen.

Prijzen en beschikbaarheid
De adviesprijs van de Compaq iPAQ Pocket PC bedraagt Hfl. 1.499,= inclusief BTW en de Compaq iPAQ Pocket PC is per direct beschikbaar. De 'Expansion Jackets' zullen ook deze zomer op de markt komen. De standaarduitvoering wordt geleverd inclusief een seriële Docking Station, een standaard 'Expansion Jacket' en een zwarte hoes.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ IS REGISTERED WITH THE U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS PRESS RELEASE MAY CONTAIN FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, COMPONENT SHORTAGES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, EMPLOYEE RETENTION, DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, AND EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.
- Einde persbericht -

Elektronisch illustratiemateriaal is verkrijgbaar bij MCS, Marenthe de Nijs.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)