SVMPact-convenantsprijs 2000 voor verpakkingenproject

MKB Nieuws, bericht

07-08-2000
Prijsvraag voor verpakkingenproject
SVMPact, de organisatie die het Convenant Verpakkingen II uitvoert, heeft een prijsvraag in het leven geroepen: de Convenantsprijs 2000. Daarmee hoopt de belangenorganisatie van het bedrijfsleven op het gebied van verpakkingen en milieu, het convenant en de deelnemers een extra stimulans te geven. Ondernemingen en clusters die met projecten aantonen dat zij voortvarend bezig zijn, kunnen tienduizend gulden winnen.

SVMPact, mede opgericht door MKB-Nederland, wil deelnemers aan het Convenant Verpakkingen II extra stimuleren projecten op te zetten en heeft daarom een aanmoedigingsprijs in het leven geroepen. Ondernemingen die met projecten aantonen dat zij voortvarend bezig zijn met de uitvoering van de convenantsverplichtingen, kunnen een prijs van 10.000,- winnen. Er zijn drie categorieën: preventie, hergebruik en gescheiden ontdoen van verpakkingsafval. Met het prijzengeld moeten de winnaars het project verder uitvoeren.

Er is een aantal criteria opgesteld voor de prijs. Uiteraard moet een project gericht zijn op de doelstellingen van het convenant. Daarnaast moet het tastbaar\' zijn, aantoonbaar in de uitvoeringsfase. De inzender moet aangeven hoe hij de prijs gaat aanwenden voor verdere uitwerking van het ingediende project. Belangrijk ook is dat het idee goed overdraagbaar is naar andere bedrijven of clusters. Enige haast is geboden, de inschrijving eindigt op 1 september 2000.

Het Convenant Verpakkingen II is bedoeld voor ondernemingen die op de een of andere wijze te maken hebben met verpakte producten. Door zich aan te sluiten bij het Convenant, verplichten deze bedrijven zich tot preventie, hergebruik en scheiding van verpakkingsmateriaal en -afval. Ze zijn vervolgens wel vrijgesteld van de ingewikkelde ministeriële regeling voor verpakkingen en kunnen steun krijgen van SVMPact. Het Convenant, dat tot 2002 loopt, is nu halverwege.

Informatie: SVMPact, Monica de Heide, tel: 070-3824042, email: mmdeheide@svm-pact.nl. Het inschrijfformulier kan ook worden gedownload van de website: www.svm-pact.nl