Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 7-08-2000 1e Persbericht van Maandag 7 augustus 2000

Berichten uit de regio

Son: Inbraak in een woning
Tussen dinsdag 1 augustus 13.00 uur en zondag 6 augustus 13.30 uur ingebroken in een woning aan de Vlinderlaan. Men kwam de woning binnen door verbreking van een garagedeur. Uit de woning is een antieke klok weggenomen.

Valkenswaard: Inbraak in een woning
Tussen zaterdagmiddag 15.00 uur en zondagmiddag 14.30 uur is er ingebroken in een woning aan de Haagstraat. Men kwam de woning binnen door verbreking van de achterdeur. De hele woning is doorzocht. Voor zover nu bekend is er een videorecorder weggenomen.

Eindhoven: Aanhouding na vechtpartij
Zondagavond om 19.00 uur zijn op het kermisterrein aan het St Gerardusplein vier Eindhovenaren in de leeftijd van 13,15 en 17 jaar, aangehouden. De vier worden ervan verdacht eerder op de dag bij een ruzie een 16-jarige jongen uit Waalre en een 16-jarige Eindhovenaar te hebben geschopt en geslagen. In het ziekenhuis bleek dat een van de slachtoffers vermoedelijk een oogkasbreuk heeft opgelopen. De verdachten zijn voor onderzoek naar het bureau overgebracht. Twee verdachten werden na het verhoor heengezonden. De 15-jarige en de 17-jarige verdachte zijn inverzekering gesteld.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Tussen zaterdagmiddag 17.00 uur en zondagmiddag 13.30 uur is er vanaf de Picassohof een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur zwart, voorzien van het kenteken YD-98-FX, weggenomen.

Eindhoven: Pizzabezorger berooft
Zondagavond omstreeks 20.45 uur is een 16-jarige Eindhovense pizzabezorger van zijn geld en zijn pizzas berooft. Het slachtoffer ging een wilde een bestelling afleveren op de James Wattstraat. Toen hij aanbelde werd er niet opengedaan maar kwamen er drie jongens op hem af. Een van hen zei dat hij de pizzas aan hem moest geven. Een ander overvaller eiste geld. Toen het slachtoffer aangaf geen geld te hebben kreeg hij een schop waarna de overvaller het geld uit zijn broekzak haalde. Hierna verdwenen de overvallers met de pizzas en het geld.

Helmond: Aanhouding na bedreiging
Maandagmorgen om 01.50 uur is op de Tulpstraat een 34-jarige inwoner van Helmond aangehouden. De man had kort ervoor zijn ex-vrouw bedreigd en vernielingen aangericht. Toen de man gevorderd werd zich te verwijderen gaf hij hieraan geen gevolg. Hierop is de man onder verzet aangehouden en in het politievoertuig geplaatst. Onderweg naar het bureau probeerde de verdachte een politieman een kopstoot te geven. Toen dit niet lukte bedreigde hij beide politieambtenaren met de dood. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Op de Limburglaan is maandagmorgen om 01.54 uur een 34-jarige Eindhovense automobilist aangehouden. Bij controle bleek dat de man zijn auto bestuurde terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1,15 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voorde duur van 5 uur.

Oirschot: Diefstal bestelauto
Tussen zondagavond 20.00 uur en maandagmorgen 03.00 uur is vanaf De Koestraat een bestelauto, merk Mitsubishi, type L200, kleur wit voorzien van het kenteken 94-VG-VZ, weggenomen.

Helmond: Aanhouding na inbraak
Maandagmorgen om 03.45 uur is op de Heeklaan een tot nu toe onbekende man aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor te hebben ingebroken in een bedrijfspand aan de Weth. Den Oudenstraat. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Eindhoven: Diefstal bestelbus
Maandagmorgen tussen 06.15 uur en 06.30 uur is er vanaf de Gen. Reyndersweg een bestelauto, merk Mercedes-Benz, type 110 D, kleur wit, voorzien van het kenteken 13-VN-XZ, weggenomen.

Eindhoven: Diefstal personenauto
Maandagmorgen tussen 02.00 uur en 06.30 uur is er vanaf de Venkelstraat een personenauto, merk Volkswagen, type Jetta, kleur grijs, voorzien van het kenteken PD-83-ZF, weggenomen.