Xpedior start Benelux-vestiging

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

Xpedior
Xpedior, leidend internationaal leverancier van eBusiness oplossingen, start Benelux vestiging
07 - 8 - 2000
Vandaag opende Xpedior, een van origine Amerikaanse leverancier van end-to-end eBusiness oplossingen, haar tweede Europese vestiging in Hilversum. Het managementteam bestaat uit Vice President en Managing Director Mike den Buurman, Director of Technology Services
Perry Krol en Director of Digital Strategy Frans Razoux Schultz.

Xpedior ziet dat veel bedrijven in de Benelux, net als in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, hoge prioriteit geven aan het koppelen van hun bestaande bedrijfsprocessen met opkomende eBusiness communities, aldus Mike den Buurman. Doelen zijn het bereiken van aanzienlijke kostenbesparingen op de totale waardeketen en het verhogen van de klanttevredenheid. Door de versterkte aanwezigheid in de Benelux, kan Xpedior bedrijven helpen deze omslag sneller te maken. Bovendien neemt Xpedior met de opening van de Benelux-vestiging haar eigen advies aan haar klanten ter harte om zich de kansen voor te stellen en te kapitaliseren op het nog niet aangesproken potentieel van deze e-markten.

David Campbell, President en Chief Executive Officer van Xpedior vult aan: Aanwezigheid in de Benelux is een kritische voorwaarde voor onze groei. Het gaat allemaal om het managen van de relatie met de klant. Technologie helpt veel processen te faciliteren, maar uiteindelijk willen klanten nog steeds de menselijke factor. Zo is het ook met onze aanpak van eBusiness oplossingen. We stellen vast wat de wensen van de gebruiker zijn en creëren vervolgens een oplossing die onze klant voorsprong geeft op de concurrentie.

Het Bedrijf
De eerste Europese vestiging is in januari 1999 geopend in het Verenigd Koninkrijk. Het afgelopen jaar is het kantoor met 100% gegroeid. Momenteel zijn er 70 mensen in dienst. Xpedior werkt voor klanten als ASDA, de op twee na grootste retailer van Engeland, Ronson International en The Wall Street Institute (Barcelona). Xpedior Europe is van plan voor 2001 vestigingen te openen in Duitsland en Zweden.

Xpedior levert innovatieve, betrouwbare en schaalbare end-to-end eBusiness oplossingen op maat. Hiermee kunnen klanten hun nieuwe eBusiness kansen ontdekken en in kortere tijd dan ooit op de markt zetten. De expertise van Xpedior bestaat uit drie fundamentele disciplines: strategie, technologie en creatie. Xpedior is in 1994 opgericht en is hiermee één van de meest ervaren leveranciers van eBusiness oplossingen ter wereld. Het bedrijf heeft 1.600 experts in dienst, verspreid over 21 vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Australië en Nederland. In 1999 bedroeg de omzet 133,9 miljoen US dollars, wat een groei inhoudt van 85,3% ten opzichte van 1998. Onlangs heeft Gartner Xpedior in het leiderkwadrant geplaatst vanwege completeness of vision and ability to execute eBusiness.

Op 19 juni 2000 heeft Xpedior aangekondigd dat PSINet 50 miljoen US dollars heeft geïnvesteerd in Xpedior en dat de beide bedrijven een wereldwijde alliantie sluiten. Deze investering maakt het voor Xpedior mogelijk om sneller op internationale schaal uit te breiden. Bovendien verschaft het kapitaal voor acquisities en geeft het Xpedior een gunstige basis om haar marktpositie in Europa te consolideren.

De hoofdelementen van de Xpedior oplossing:
- Het Xpedior Process, een methode om in 5 stappen eBusiness oplossingen te creëren: Imagine, Define, Architect, Build and Deliver.

- eBusiness Xpediators: een collectie van herbruikbare oplossingen waarmee de time to market wordt verkort.

- Solution Centres: high-tech laboratoria waar de experts van Xpedior samenwerken om nieuwe eBusiness oplossingen te ontwikkelen.

Het Xpedior Process is in eerste instantie ontworpen om gebruikt te worden als basis voor de constructie van een robuust en schaalbaar eBusiness platform. Daarna kan het dienen als raamwerk voor verdere evolutie van het platform. In tegenstelling tot andere processen, die vaak afhankelijk zijn van geschreven specificaties, maakt het Xpedior Process in grote mate gebruik van interactieve workshops en visualisatietechnieken als storyboards en prototypes.

Feiten en cijfers:

- Xpedior heeft meer dan 1.000 succesvolle projecten afgerond voor Global 2000 bedrijven.

- Het gemiddelde project voor een klant is 3,3 miljoen gulden waard.

- Klanten van Xpedior zijn onder andere Hewlett-Packard, IBM, Bank of America, Citibank, Time Warner, Disney, Pepsico, Bayer, Bell Canada, Sears, ASDA, MODE (Music on Demand) en ING Barings.

- Xpedior is in staat om in zeer korte tijd te leveren: de gemiddelde lengte van een project van Xpedior is 4 maanden. In het Verenigd Koninkrijk werden net voor Kerstmis 1999 drie sites voor retailers geleverd in slechts 8 weken.

- Xpedior levert end-to-end oplossingen. De wereldwijde alliantie met PSINet maakt het Xpedior mogelijk klanten een compleet pakket te leveren, iets wat geen enkele concurrent kan. Xpedior kan nu ontwikkeling, implementatie en hosting van eBusiness oplossingen leveren plus besparingen op tijd, middelen en budget. Voor meer informatie:

Xpedior Benelux
Mike den Buurman
Arena Business Park, Olympia 1a-1b

1213 NS Hilversum
telefoon: 035 - 646 2632
e-mail: (mike.buurman@xpedior.com)

DLV Public Relations
Jurjen Worp / Harriët Messing
telefoon: 023 - 554 2030
e-mail: (jurjen@dlvpr.nl) / (harriet@dlvpr.nl)