Politiebericht Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 7-08-2000 2e persbericht 7 augustus 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Tasjesroof
Maandag rond 16.15 uur is een 77-jarige Eindhovense van haar tas beroofd aan de Jeroen Boschlaan. Na het winkelen aan die straat deed de vrouw haar boodschappen en handtas in haar fietstas. Een jongeman op roze damesfiets passeerde haar en greep de handtas van de vrouw. De jongen werd nog even door de vrouw achtervolgd op zijn weg richting Tongelresestraat, maar kon niet worden achterhaald. De vrouw mist onder andere haar portemonnee met inhoud, sleutels en agenda.

Helmond: Verkeerscontrole
In Helmond zijn maandag vijf automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. Twee bromfietsers kregen een proces verbaal voor het niet dragen van de helm. Drie automobilisten hadden fout geparkeerd.

Deurne: Aanrijding
Maandag is om 17.15 uur een 40-jarige automobilist uit Weert tegen een 28-jarige motorrijdster uit Deurne gebotst omdat hij niet meer tijdig kon remmen. De Deurnese gaf op de Bakelseweg aan rechtsaf de Kerkeindseweg in te willen slaan. Omdat de automobilist die achter haar richting Deurne reed niet tijdig kon remmen, kwam het tot een botsing. De vrouw heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen aan haar verwondingen.

Someren: Aanrijding
Maandag om 17.50 uur is een 60-jarige man uit Asten gewond geraakt bij een aanrijding op de Kanaalstraat. Deze automobilist kwam vanuit het Wilhelminaplein en remde voor de T-splitsing bij de Dorpsweg om een van rechts komende lijndienstbus voor te laten gaan. Een achter hem rijdende 36-jarige automobilist uit Eindhoven kon niet tijdig remmen en reed achterop te Astenaar. Deze moest door de brandweer uit zijn voertuig worden bevrijd en is met waarschijnlijk nekletsel opgenomen in het Elkerliek in Helmond.

Valkenswaard: Diefstal uit een bedrijf
Tussen zaterdagmiddag 17.00 uur en zondagmiddag 14.00 uur zijn vanuit een bedrijf aan de Opperheide 2 aandrijfassen weggenomen.

Geldrop: Diefstal personenauto
Vanaf het Bogardeind is tussen zaterdagmorgen 00.45 uur en maandagmorgen 09.15 uur een personenauto, merk BMW, type 316, kleur zwart, voorzien van het kenteken 08-DF-TZ, weggenomen.

Cranendonck: Verkeerscontrole
Maandag zijn bij verkeerscontrole in Maarheeze, Budel, Soerendonk en Budel Schoot vijf automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel. Een bromfietser kreeg een proces verbaal voor het niet dragen van de helm en er werd een proces verbaal opgemaakt voor het niet hebben van een bromfiets certificaat.