Intentieverklaring Toolex en Plasmon over Toolex France

Datum nieuwsfeit: 07-08-2000

Toolex en Plasmon tekenen intentieverklaring over Toolex France.

Veldhoven, 7 augustus 2000 - Toolex International N.V. (AEX: TLXI, Nasdaq: TLXAF) maakt bekend dat het een intentieverklaring heeft getekend met Plasmon Plc. (London: PLM), een Brits bedrijf, over de overdracht van alle aandelen in Toolex France sarl. Met de overname is een bedrag van GBP 3 miljoen gemoeid. Toolex France is gevestigd in Caen, Frankrijk, en heeft 28 mensen in dienst. Toolex France opereert binnen de Mastering divisie van Toolex als leverancier van Masters en Stampers voor intern gebruik van Toolex maar tevens ook voor Toolex' klanten. Deze relatie zal onveranderd blijven bestaan.

Leon Giesen, CFO van Toolex, geeft als commentaar: “Voor Toolex is dit een volgende stap in de uitvoering van onze strategie om ons volledig op onze kernactiviteiten te concentreren. Na de zeer succesvolle IPO van aeco enkele weken geleden is dit de tweede niet-kernaktiviteit die we een nieuwe uitdagende toekomst kunnen bieden buiten Toolex. Wij zijn bijzonder blij dat we deze overeenkomst met een bedrijf als Plasmon hebben kunnen afsluiten. Zij zijn een van onze strategische partners in onze ontwikkelactiviteiten voor toekomstige formaten van optische media.”

31 Maart jl., heeft Toolex een meerjarige samenwerkingsovereenkomst met Plasmon bekend gemaakt m.b.t. toekomstige technologieën voor optische media, die met deze overeenkomst verder bekrachtigd is.
Op 30 augustus zal Toolex haar half jaar resultaten rapporteren.

This press release contains certain forward-looking statements and information relating to the future operations of Toolex International, that are based on the beliefs of Toolex management as well as assumptions made by and information currently available to Toolex. When used in this document, the words “anticipate”, “believe”, “estimate” and “expect” and similar expressions, as they relate to Toolex International, or their respective management, are intended to identify forward-looking statements. Such statements reflect the current views of Toolex with respect to future events and are subject to certain risks, uncertainties and assumptions. Many factors could cause the actual results, performance and achievements that may be expresses or implied by such forward-looking statements, including, among others, changes in general economic and business conditions, introduction of competing products by other companies, lack of acceptance of new products by Toolex' International's targeted customers, changes in business strategy and various other factors, both referenced and not referenced in this press release. Should one or more risks or uncertainties materialise, or should underlying assumptions prove incorrect, actual results may vary materially from those described herein as anticipated, believed, estimated or expected.

/ / / / / / / / /

For further information please contact Toolex International: Leon Giesen, Chief Financial Officer, telephone :+31 40 2581503.