Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 08.45 uur
Meisje valt van fiets

HOUTEN Maandagochtend 7 augustus rond half acht is een meisje (leeftijd onbekend) uit Houten op de kruising Pr. Bernhardweg en de Dorpsstraat met haar fiets gevallen.

Naar alle waarschijnlijkheid is het spatbord van haar fiets losgeraakt waardoor het voorwiel blokkeerde. Hierdoor is zij mogelijk over de kop geslagen. Het meisje was na de valpartij niet aanspreekbaar.

Zij is met de ambulance naar het Anthoniusziekenhuis in Nieuwegein vervoerd. Na onderzoek bleek dat zij aan de valpartij een hersenschudding had overgehouden. Zij mocht na behandeling naar huis.

Illegaal bestrijdingsmiddel

LOPIK Op maandag 7 augustus, omstreeks 12.15 uur, zagen politiemensen dat langs een moestuin aan de Lopikerweg oost een slootkant was doodgespoten met een bestrijdingsmiddel. Hierdoor waren ook het riet en een aantal pijlkruidplanten doodgegaan.

De betreffende moestuineigenaar, 60 jaar oud en afkomstig uit Lopik, had de slootkant over een lengte van 35 meter doodgespoten met een voor particulieren niet toegestaan bestrijdingsmiddel Luxan Paraquat. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een schikking aangeboden van f 1350,-. De politie stelt nog een nader onderzoek in naar de herkomst van het gif.

Snelheidscontrole

NIEUWEGEIN Op maandag 7 augustus heeft de politie tussen 11.00 uur en 13.00 uur een snelheidscontrole op de Sweelincklaan gehouden.

In deze twee uren passeerden 526 voertuigen de radar. Hiervan hielden 479 bestuurders zich aan de toegestane maximum snelheid van 50 km/h. De bestuurder met de meeste haast reed 74 km/h.