Psa: Softwaretrend eind 2000 voor service organisaties

Datum nieuwsfeit: 08-08-2000

PSA : SOFTWARETREND EIND 2000 VOOR SERVICE ORGANISATIES

Maarn, 8 augustus 2000. Uit een onderzoek van KennisDesk.nl (www.kennisdesk.nl) onder klanten en relaties van het bedrijf blijkt dat Professional Services Automation (PSA) een nieuwe trend wordt op softwaregebied. PSA vormt een nieuwe categorie software die specifiek is gericht op het beheer van professionele resources binnen service organisaties zoals IT-bedrijven, consultancyorganisaties en R&D-afdelingen. De marktverwachtingen voor deze categorie software zijn hooggespannen en de doorbraak wordt eind 2000 voorspeld.

Het onderzoek is uitgevoerd onder een selectie van de bestaande klanten en relaties (>100) in het Nederlandse bedrijfsleven. Uit het onderzoek blijkt dat de huidige projectmanagementsoftware slechts een deel van het probleem oplost bij de inzet van schaarse resources voor service organisaties. PSA wordt nu al de ERP voor service organisaties genoemd.

Vanuit de grote hoeveelheid marktkennis is KennisDesk.nl in staat trends en ontwikkelingen te signaleren in het dynamische ICT-vakgebied en hierover te publiceren. KennisDesk.nl is een elektronische vraagbaak op ICT-gebied, die voorziet in een behoefte van managers en consultants die worstelen met ICT-vragen. KennisDesk.nl is beslissingondersteunend en volledig leveranciersonafhankelijk. KennisDesk.nl is een initiatief van Parité Consultants BV te Maarn.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Theo Tijssen

Directeur Parité Consultants BV