Politiebericht regio Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 9-08-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Gewonden bij aanrijdingen
LELYSTAD - Op de Zuigerplasdreef is gisteren aan het eind van de ochtend een 32-jarige vrouw uit Lelystad gewond geraakt bij een aanrijding. De vrouw reed op haar bromfiets in de richting van de Larserdreef, sorteerde voor om links af te slaan en kwam in botsing met de auto van een 20-jarige automobilist uit Lelystad, die in dezelfde richting reed. De vrouw is door het personeel van de ambulance met onbekend letsel overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis.

ZEEWOLDE - Gisteren is aan het begin van de middag op de Vogelweg een 54-jarige automobilist uit Lelystad ernstig gewond geraakt bij een eenzijdige aanrijding. De man reed (volgens een getuige met hoge snelheid) in de richting van Lelystad, verloor de macht over het stuur, raakte drie bomen in de berm en kwam tot stilstand. De auto bleek in tweeën te zijn gebroken. De bestuurder is ernstig gewond, maar levend, per ambulance overgebracht naar het Academische ziekenhuis in Utrecht. Personeel van de traumahelicopter heeft het ambulancepersoneel geassisteerd. De wrakstukken zijn geborgen en de politie onderzoekt de precieze oorzaak van het ongeval.

Aanhouding op verdenking van vernieling
ALMERE - Nadat een bewoner van de Jivestraat gisteravond een klap hoorde en bleek dat twee jongens met een fles wijn de geparkeerde auto van de man hadden beschadigd, is hij met hulp van een buurman achter de twee aangegaan. Het lukte hen 1 van de verdachten (een 18-jarige Almeerder) in de kraag te grijpen, die zij vervolgens konden overdragen aan de politie. De tweede verdachte wist te ontkomen. De 18-jarige is overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten.

Weedplantage ontruimd
LELYSTAD - Nadat de politie vanochtend vroeg reageerde op een melding dat er ingebroken werd in een woning aan de Voorstraat, bleek de inbraakmelding loos te zijn, maar merkten de politiemensen dat vanuit het pand ernaast een weedlucht kwam. Na binnentreden van dit pand bleek de hele woning gebruikt te worden voor het kweken van weed. In de woning was niemand aanwezig. Ongeveer 600 planten en de aanwezige apparatuur zijn in beslag genomen. De planten worden vernietigd. Het elektriciteitsbedrijf onderzoekt of er geknoeid is met de meter.