Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 09-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 9-08-2000 Persbericht district Den Bosch

PORSCHE SNELHEIDSDUIVEL INBESLAGGENOMEN (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag heeft de politie Den Bosch op de rijksweg A2 de Porsche 944 van een 23-jarige Vughtenaar inbeslaggenomen omdat hij met een snelheid van meer dan 190 km/h reed. Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Surveillerende agenten zagen de man meer dan 90 km/h te hard over de A2 in zuidelijke richting rijden. Terhoogte van de afslag Zuid bij het provinciehuis moest de snelheidsduivel snelheid minderen en kon hij worden staandegehouden. Hij verklaarde racen als hobby te hebben en vond het onder de gegeven omstandigheden veilig om zo te rijden. De agenten verschilden hierover van mening en namen het voertuig in beslag. Het rijbewijs van de man is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

REANIMATIE BOSSCHENAAR (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag kreeg de politie een melding dat op de Hambakenwetering in s-Hertogenbosch een automobilist (lft.onbekend) onwel was geworden. De man zat in een auto met zijn vrouw en kind. In afwachting van de ambulance hielden de agenten de hartslag van de nauwelijks aanspreekbare man in de gaten. Op een gegeven moment raakte het slachtoffer buiten bewustzijn. De agenten hebben de man uit de auto gehaald en gereanimeerd tot hij weer bij kennis kwam. Ambulancepersoneel heeft de man overgebracht naar het GZG.

DRIE JUNKS BEKEURD (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag zijn op het Carolushof in s-Hertogenbosch een 31- en 37-jarige Bossche junk bekeurd voor het gebruiken van drugs. Op de Vliertstraat is een 37-jarige Bosschenaar voor hetzelfde feit bekeurd.

BROMFIETSER GEWOND BIJ EENZIJDIG ONGEVAL (s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is een 17-jarige inwoner uit Nieuwkuijk op de Vlijmenseweg in s-Hertogenbosch met zijn bromfiets tegen een snelheidsremmend betonblok gereden en gewond geraakt. De jongen heeft vermoedelijk door een combinatie van mist en een beslagen helmvizier de betonblokken over het hoofd gezien. Hij is met een enkelbreuk overgebracht naar het GZG.

PORTEMONNEE UIT KANTOOR GESTOLEN (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is vanuit een kantoor aan de Graaf van Solmsweg in s-Hertogenbosch een portemonnee en een GSM gestolen. Eén van de medewerksters had, naar later bleek, een onbekende persoon de kantoorruimte binnen zien gaan. Zij dacht dat het om een afnemer ging.

LAPTOPS GESTOLEN (Rosmalen) Dinsdagmiddag is aangifte gedaan van diefstal van enkele laptops vanuit een opslagruimte in een bedrijfspand aan de Rietbeemdenborch in Rosmalen. De diefstal is gisteren ontdekt, begin augustus waren de laptops nog aanwezig. Hoe de computers zijn ontvreemd is nog niet bekend.

DIEFSTAL PORTEMONNEE (Engelen) Dinsdagmiddag is een portemonnee met inhoud ontvreemd vanuit een balie van een bedrijf aan de Beverspijken in Engelen. De diefstal heeft vermoedelijk plaatsgevonden toen de eigenaresse even afwezig was.

DIEFSTAL GEREEDSCHAP (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is bij een bouwmarkt aan de Reitscheweg in s-Hertogenbosch elektrisch gereedschap gestolen. Om de goederen te kunnen bemachtigen is eerst een vitrine opengebroken.

MEISJE MISHANDELD IN SPORTCOMPLEX (s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is een 14-jarige Bossche in een sportcomplex aan de Victorialaan in s-Hertogenbosch zonder aanleiding mishandeld. Het slachtoffer heeft bij de mishandeling o.a. een gehoorbeschadiging opgelopen. Het meisje kwam in het zwembad een jongen tegen met wie zij in gesprek raakte. Op een gegeven moment uitte de jongen allerlei beledigingen tegen het meisje, waarop zij hem verzocht te vertrekken. Bij de uitgang wachtte de jongen het meisje op en gaf aan te willen vechten. Toen het slachtoffer dat weigerde gaf hij haar plotseling een harde klap op haar oor, waardoor het gehoor beschadigd raakte. Een medewerker van het complex greep in, maar de dader wist te ontkomen. De politie stelt een onderzoek in.

ALCOMOBILIST (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag is een 44-jarige Vughtenaar op de Gestelseweg in s-Hertogen-bosch betrapt op het rijden onder invloed. De man vestigde de aandacht op zich omdat de verlichting van zijn auto defect was. Bij controle bleek dat hij veel te veel alcohol had gedronken. Zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

INBRAAK IN VISKRAAM (s-Hertogenbosch) Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een viskraam aan het Rivierenplein in s-Hertogenbosch. Uit de kraam zijn o.a. frisdrank, weegapparatuur en vis ontvreemd.

ZAKKENROLLERIJ (s-Hertogenbosch) Woensdagmiddag is de portemonnee van een 51-jarige Bossche op de Markt in s-Hertogenbosch gerold. De portemonnee is waarschijnlijk in een onbewaakt ogenblik uit haar tas gehaald. In de portemonnee zaten enkele tientjes en passen.