Hallmark Cards kiest voor NCR's CRM-oplossing

Van Sluis Consultants
(jan.bleij@netherlands.ncr.com) (c.geluk@vansluis.nl)

Hallmark Cards kiest voor NCR's CRM-oplossing

AMSTERDAM, 9 augustus 2000 -Hallmark Cards, Inc. , wereldwijd bekend om zijn producten voor persoonlijke uitingen, heeft voor NCR's CRM-oplossing gekozen. Hallmark Cards, Inc, zal de NCR-oplossing gebruiken als hulpmiddel bij het identificeren van nieuwe producten en diensten die consumenten in specifieke segmenten aanspreken. Hallmark is in Nederland de grootste leverancier van wenskaarten.

De CRM-suite zal gebruikmaken van de gegevens in Hallmark's NCR Teradata* Warehouse, waardoor het bedrijf zijn producten en diensten kan afstemmen op de huidige en toekomstige behoeften van consumenten. Hallmark's datawarehouse bevat data van winkelverkopen, de website van Hallmark en reclamezuilen in winkels.
"Door de combinatie van CRM-technologie van Ceres en NRC's Teradata* Warehouse, is Hallmark zodanig toegerust dat het meer kan leren over de producten die consumenten aanschaffen en zelfs vooruit kan lopen op veranderingen in de markt," aldus Peter Heffring, president van NCR's CRM Solutions Division.

Over Hallmark
Hallmark, gevestigd in Kansas City, is wereldwijd bekend om zijn wenskaarten, verwante producten voor persoonlijke uitingen en televisiefilms en miniseries. De divisie Hallmark Entertainment Inc. is wereldwijd marktleidend producent van films en miniseries voor televisie. De divisie Binney & Smith, producten van Crayola® kleurpotloden is marktleidend producent van kunstbenodigdheden voor studenten en professionele kunstenaars. Het bedrijf, dat dochtermaatschappijen heeft in twaalf landen, geeft producten uit in dertig talen en distribueert deze in meer dan 100 landen. In 1999 rapporteerde Hallmark een geconsolideerde opbrengst van 4,2 miljard dollar. Bezoek voor meer informatie over Hallmark de website www.hallmark.com .
In Nederland is Hallmark de grootste leverancier van wenskaarten. Jaarlijks vinden tientallen miljoenen wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Hallmark Nederland biedt werk aan 210 mensen en levert 5.000 verschillende producten. Bezoek voor meer informatie de website www.hallmark.nl.

NCR Corporation
NCR is met een omzet van 6,2 miljard US$, wereldwijd erkend marktleider in het aanbieden van Relationship Technology*-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatiebranche, reisorganisaties en transportsector. NCR's Relationship Technology*-oplossingen omvatten privacy-beschermende Teradata* warehouses, applicaties voor customer relationship management (CRM), geldautomaten en winkelautomatisering. Met deze oplossingen bouwt NCR voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de branche en expertise op het gebied van advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt haar klanten wereldwijd support services en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Bij NCR werken wereldwijd
32.000 mensen in 130 landen en het aandeel maakt deel uit van de Standard & Poor's 500-index. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl .
# # #
NCR en Teradata zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NCR Corporation in de Verenigde Staten en andere landen.