MediaPlex kiest RealMapping' voor advertentietechnologie

Datum nieuwsfeit: 09-08-2000

MediaPlex kiest voor RealMapping" om advertentietechnologie uit te breiden

Real-time geografisch aangepaste inhoud banners internationaal mogelijk

Amsterdam, 9 augustus 2000 - RealMapping" maakt de integratie bekend van haar eigen IP-database oplossingen met de baanbrekende MOJO" (MObile Java Objects) advertentietechnologie van MediaPlex (Nasdaq: MPLX), een vooraanstaand bedrijf in reclametechnologie. De combinatie van beide maakt het mogelijk om real-time advertenties op Internet aan te passen op basis van geografische herkomst.

Aangezien on-line adverteerders steeds hogere return-on-investment verwachten, is het belangrijk dat er mogelijkheden zijn om hun digitale advertenties automatisch real-time aan te passen aan specifieke geografische doelgroepen. Door gebruik te maken van de gigantische database met meer dan vier miljard wereldwijde IP-adressen is de RealMapping" software in staat te bepalen waar de bezoeker van een website is gevestigd. Het MOJO-platform van MediaPlex is de enige messaging technologie die in staat is om op basis van de actuele bedrijfsinformatie van de adverteerder een volledig op maat gemaakte advertentie te leveren met de juiste prijs- en productinformatie. Dankzij de integratie met RealMapping" kan daar nu ook geografische informatie aan worden toegevoegd. MOJO past de boodschap van de adverteerder automatisch aan.

Autoverkoper
Een autoverkoper die wereldwijd adverteert kan met de gecombineerde oplossing van RealMapping" en MediaPlex zijn resultaten vergroten door de marketing toe te snijden op een bepaald land en daarmee ook op de bijbehorende cultuur. Zo is men in Zweden vooral in veiligheid geïnteresseerd, in Nederland in brandstofverbruik en in Italië in vormgeving. Ten gevolge van lokale wetgeving zijn er bovendien per land verschillen in uitrusting. Dankzij de geïntegreerde technologieën worden het in de advertentie gepresenteerde ontwerp, de informatie en de taal automatisch aangepast aan het land van herkomst van de sitebezoeker.

Klanttevredenheid
Hoe nauwkeuriger een doelgroep wordt aangesproken en hoe relevanter de gepresenteerde boodschap is, des te groter is zowel de respons als de tevredenheid van de klant, zegt Mark van der Linden, Chief Commercial Officer (CCO) van RealMapping". We geven MediaPlex de mogelijkheid om advertenties met een hogere mate van nauwkeurigheid te positioneren, dankzij het feit dat hun MOJO-technologie nu direct kan bepalen uit welk gebied, en in het verlengde daarvan uit welke cultuur, een bepaalde relevante doelgroep afkomstig is. Anders Torgerson, vice-president Product Management van MediaPlex, zegt zeer onder de indruk te zijn van de mogelijkheden van RealMapping". "Aangezien we onze activiteiten wereldwijd uitbreiden, is het bepalen van geografische herkomst van groot belang geworden. Door de perfecte nauwkeurigheid van RealMapping" bij het bepalen van land en taal van bezoekers van een site zijn we daartoe in staat.

Over Mediaplex, Inc.

Mediaplex, Inc. (Nasdaq: MPLX; www.mediaplex.com) is een vooraanstaand bedrijf in advertentietechnologie. De eigen MOJO" (MObile Java Objects) technologie van Mediaplex is het enige platform dat een advertentie automatisch kan aanpassen aan real-time veranderingen in de variabelen van een adverteerder, zoals voorraad, prijsstelling en klantengegevens, en de resultaten vervolgens terugrapporteert voor continue verbetering. Daarnaast levert Mediaplex uitgebreide on-line reclamediensten. Tot de klanten van Mediaplex behoren onder meer Motorola, eBay, macys.com, OfficeMax.com en eCOST.com, alsmede reclamebureaus, zoals The Interpublic Group of Companies en de dochterbedrijven McCann-Erickson/A&L en DraftWorldwide, Young & Rubicam en dochterbedrijf The Digital Edge, Publicis & Hal Riney, Tonic 360 en Lot21 ten behoeve van klanten zoals Sprint PCS, Sun Microsystems en Palm Computing. Mediaplex is gevestigd in San Francisco met bijkantoren in New York en Silicon Valley.

Over RealMapping"

RealMapping" heeft een database ontwikkeld met informatie over alle 4,25 miljard IP-adressen en is sinds mei van dit jaar gestart met de verkoop van haar producten. Daarmee worden op het niveau van land en taal websitebezoekers herkend, met volledig behoud van hun privacy. Met een accuratesse van boven de 97,5%, is de database wereldwijd het meest betrouwbare product voor doelgroepherkenning dat op Internet beschikbaar is. RealMapping" krijgt alom erkenning. Zo won het op 29 mei 2000 de prestigieuze Nederlandse Broos van Erp-prijs, als beste startende bedrijf in de nieuwe economie . Klanten van RealMapping" zijn o.a. Bibit Internet Payments Services, WebAds Internet Advertising Network en Cargoweb. Bij RealMapping" werken 30 mensen en het hoofdkantoor van RealMapping" is gevestigd in Amsterdam. Onlangs nam Newconomy, investeerder in kansrijke Internetbedrijven, een 15% belang in RealMapping".

Meer informatie is terug te vinden op http://www.realmapping.com. Ook kunnen vanaf de site gratis proefversies gedownload worden.

Neem voor meer informatie contact op met:

Mark van der Linden, van RealMapping", tel.: 020 888 45 30 (e-mail: vanderlinden@realmapping.com ) of Wilbert Scheer van Sterk Werk Communicatie B.V., tel.: 010 4567849 (wilbert.scheer@sterkwerk.nl)