Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 09-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Èindhoven e.o. 9-08-2000 3e Persbericht 9 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal handtas
Woensdagmiddag omstreeks 15.45 uur is van een 61- jarige fietster uit Eindhoven haar handtas gestolen. Zij fietste over de Kruisstraat naar de Gestelsestraat. Gekomen op de Gestelsestraat bemerkte ze dat de handtas uit haar fietstas verdwenen was. In haar handtas zaten enkele pasje, persoonsbescheiden en een paar tientjes.

Eindhoven: Zakkenrollen
Woensdagmiddag omstreeks 16.10 uur is een 26- jarige vrouw uit Waalwijk slachtoffer gewor-den van zakkenrollen. Even daarvoor had zij aan de Rechtestraat geld gepind. Toen zij haar portemonnee, met daarin honderd gulden, enkele pasjes en persoonsbescheiden, uit haar rug-zak wilde nemen bleek deze gestolen te zijn.

Eindhoven: Diefstal auto
Woensdag tussen 11.00 uur en 13.00 uur is er vanaf de Pastoor Sickingstraat een zwarte perso-nenauto, Alfa Romeo 33, met het kenteken FG-NS-29, gestolen.

Eindhoven: Diefstal uit woning
Woensdagmiddag om 16.45 uur is op de Fazantlaan een 44- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor was hij een woning aan de Tongelresestraat binnengedrongen. De 22- jarige bewoner trof bij thuiskomst de man in zijn woonkamer aan. Hij pakte de onbekende man beet, doch deze wist door een openstaande woonkamerraam te ontsnappen. De gewaarschuwde politie trof de verdachte op de Fazantlaan aan. Hij is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Bedreiging
Woensdagavond om 18.10 uur is op de Debussystraat een 24- jarige man uit Eindhoven aan-gehouden. Hij had daar een man bedreigd te zullen steken. De man had zijn vrouw bijgestaan die door verdachte, zonder dat daartoe reden was, werd uitgescholden. De verdachte is ingesloten.

Helmond: Inbraak in een woning
Woensdag tussen 0.30 uur en 7.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Emmastraat. Toegang tot de woning werd verkregen na het forceren van de zijdeur. Uit de woning zijn een mobiele telefoon, een spaarpot en een doofpot gestolen.

Veldhoven: Aanrijding met gewonde
Woensdagmorgen omstreeks 7.35 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Oranje Nassau-laan en Provincialeweg een 50- jarige fietster uit Veldhoven gewond. Zij fietste daar over genoemde kruising. Een 40- jarige automobilist uit Veldhoven reed genoemde kruising op, komende uit de richting Hagendorenseweg, en verleende daarbij geen voorrang aan de fietster. Fietster klaagde over rugpijn.

Nuenen: Snelheidscontrole
Woensdag tussen 11.45 uur en 12.30 uur is op de Boordseweg een snelheidscontrole gehou-den. 5 automobilisten reden sneller dan de toegestane snelheid van 30 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 54 km/u. Woensdagmiddag is op de Berg een snelheidscontrole gehouden. Hier reden 6 automobilisten sneller dan de toegestane snelheid van 30 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 49 km/u.

Deurne: Controle verkeersgedrag jeugd
Woensdagmiddag is op de Hagelkruisweg en de Vliersingel een controle gehouden op het verkeersgedrag van jeugd. Twee bromfietsers kregen een bon: 1x rijden zonder helm; 1x niet in het bezit van een bromfietscertificaat.

Deurne: Inbraak in een bedrijf
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagmorgen 6.45 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Soemeersingel. Toegang tot het bedrijf werd verkregen na vernieling van een glazen achterdeur. Uit het bedrijf zijn diverse installatiematerialen en een geldkistje weggenomen.

Eersel: Diefstal auto
Woensdagmorgen omstreeks 11.25 uur is er vanaf de Nieuwstraat een zilvergrijze personenauto, Volvo V40, gekentekend 65-FS-BT, gestolen.

Maarheeze: Inbraak in een bedrijf
Vanmorgen omstreeks 8.00 uur bleek er ingebroken te zijn in een bedrijfspand aan Den Engelsman. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van een achterdeur. Uit het pand verdwenen een aantal portable air conditioners, geld en twee faxen.

Son: Diefstal paardentrailer
Woensdag tussen 14.10 uur en 14.35 uur is er vanaf de 4000 4089 een paardentrailer, Hotra, type Jumper, gestolen.

Sterksel: Tractorbestuurder aangehouden
Woensdagmiddag om 12.53 uur is op een perceel aan de Stoeiing een 39- jarige man uit Sterksel aangehouden. Hij was daar met zijn tractor een perceel landbouwgrond aan het ontgronden en egaliseren. Bij controle bleek de man geen vergunning te hebben. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Valkenswaard: Diefstal motor
Woensdag tussen 6.50 uur en 16.20 uur is er vanaf een fabrieksterrein aan de Vest een twee-wielige rode motor, Ducati 748 Biposto, met het kenteken MX-89-RJ, gestolen.