Eerste Algemene Bank CAO goed ontvangen door leden vakbond

Datum nieuwsfeit: 09-08-2000
Dienstenbond CNV

Eerste Algemene Bank CAO

Hij is er: de eerste Algemene Bank CAO. Het onderhandelingresultaat is goed ontvangen. De ledenraadpleging, die op 1 augustus sloot, liet zien dat 91 % van onze leden voor de nieuwe CAO is.

Dit betekent dat straks twee werkgroepen aan de slag gaan met het arbeidsvoorwaardenkeuzesysteem en met al of niet vermeende problemen die te maken hebben met de werkingssfeer van deze nieuwe CAO. Zodra zich in genoemde werkgroepen ontwikkelingen voordoen zult u daarover door ons worden geïnformeerd. Belangrijk in dit verband is ook de samenwerking met actieve CNV-leden die onder deze CAO vallen. Zeker als in het voorjaar 2001 de aanloop wordt genomen naar de tweede Algemene Bank CAO. Er ligt daarmee ook een uitdaging bij u, voor actieve bemoeienis. Via informatieuitwisseling, of een rol als actief CNV-lid in de CAO-commissie, of namens de Dienstenbond CNV in de medezeggenschap. In geval u daarin interesse heeft, kunt u telefonisch contact met ons opnemen (023-5651052), of per email; het adres is (h.gerding@cnvdibo.nl). Bij hem kunt u ook terecht met andere vragen.

Hoofddorp,
9 augustus 2000