Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 10-08-2000

10 augustus 2000

Auto gestolen tijdens proefrit
SCHIEDAM -- Woensdagochtend omstreeks kwart over elf ging een man er tijdens het maken van een proefrit vandoor met de auto. De verdachte had de auto tijdens de proefrit ter hoogte van de Parkweg even langs de kant van de weg gezet om de motor te kunnen bekijken. Toen hij daarmee klaar was en instapte ging hij er plotseling met hoge snelheid vandoor in de richting van het centrum. Hij is niet meer aangetroffen. Aan de hand van de identiteitsgegevens die de man bij het autobedrijf achterliet, zal een nader onderzoek worden ingesteld.

Italianen betrapt tijdens het stelen van benzine SCHIEDAM / ROTTERDAM -- In de nacht van woensdag op donderdag omstreeks half drie zagen surveillerende politiemensen van het district Schiedam een auto met een Italiaans kenteken, met daarin vier personen, over de Innsbruckweg rijden. De politiemensen besloten de auto te controleren en reden achter het voertuig aan. Op de Overschieseweg stapten twee van de vier mannen uit om vervolgens diesel weg te nemen uit een vrachtwagentje dat daar geparkeerd stond. Daarop werden de vier mannen aangehouden. Het betreft vier mannen uit Palermo, van 16, 18, 19 en 20 jaar oud. De vier zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Arbeidsongeval
SCHIEDAM -- Woensdagochtend omstreeks acht uur kwam een 29-jarige man uit Pernis bij een bedrijf aan de Karel Doormanweg door nog onbekende oorzaak klem te zitten tussen een muur en de kabine van een kraan. De man werd met beenletsel overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam.

Vreemdelingendienst gesloten
SCHIEDAM -- De afdeling Vreemdelingendienst van de politie Schiedam is in de week van 14 tot en met 18 augustus gesloten voor het publiek. De afdeling is wel dagelijks tussen 08.30 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 14.00 uur telefonisch bereikbaar voor vragen en spoedzaken. Het vreemdelingenloket op het Stadskantoor is wel geopend.