Siemens op de vakbeurs Het Instrument

Siemens Nederland N.V.

AD 0800.094 nl

Den Haag, woensdag 9 augustus 2000

Siemens op de vakbeurs Het Instrument met PCS 7: Hal 12, Industriële Automatisering, stand 12C7.4

Siemens heeft met het Process Control System SIMATIC PCS 7 het voortouw genomen om het automatiseren in de procestechniek geheel nieuwe perspectieven te geven. PCS 7 is volledig open. Het systeem is opgebouwd uit standaardcomponenten. Vanuit de centrale engineeringsomgeving van PCS 7 projecteert men de complete automatiseringsinstallatie. Deze plant wide engineering omvat alle apparatuur vanaf het veldniveau tot de operator-interface voor bedienen en visualisatie. Verticaal beschikt PCS 7 eveneens over de koppeling met de Enterprise-omgeving voor de financiële en logistieke bedrijfsprocessen. Ook de integratie van verschillende MES-omgevingen voor asset management, SPC/SQC en het automatiseren van batchprocessen behoren standaard tot het process control system SIMATIC PCS 7. Toepassingsgebieden zijn de voedings- en genotmiddelenindustrie, chemie, petrochemie, farmacie en waterzuivering.

Nadere informatie voor de redactie:
Siemens Persvoorlichting, Bernard H. Bos,
Tel (070) 333 2325