Leaseconcept gaat live met LeaseOffice van Co-maker

Datum nieuwsfeit: 10-08-2000

Leaseconcept gaat live met LeaseOffice van Co-maker

Leidschendam, 10 augustus 2000 - Leaseconcept, een van de grootste leasemaatschappijen in Nederland met een wagenpark van 19.000 auto's, heeft LeaseOffice in gebruik genomen. Dit nieuwe lease-administratiesysteem, dat is ontwikkeld door Co-maker, wordt gebruikt voor alle front- en back-office-activiteiten van Leaseconcept.
LeaseOffice is in snel tempo marktaandeel aan het veroveren in Nederland. In zijn meest uitgebreide vorm biedt LeaseOffice volledige ondersteuning van de commerciële, logistieke en financiële processen ten behoeve van een lease-administratie. Dankzij de modulaire opbouw kan het pakket speciaal worden samengesteld aan de hand van de grootte en de specifieke kenmerken van een bedrijf. Het is daardoor geschikt voor zowel leasemaatschappijen die een vloot van meer dan 10.000 auto's beheren, als wagenparkbeheerders met een wagenpark van minder dan 500 auto's.
Gerard Veurink, directeur IT van Leaseconcept: "De markt vraagt van leasemaatschappijen in toenemende mate om flexibele maatwerkoplossingen voor de berijders en hun werkgevers. De klant vraagt van Leaseconcept een efficiënte en transparante communicatie en een betrouwbaar serviceniveau. LeaseOffice biedt hiervoor de juiste basis omdat het een geïntegreerd systeem is en gebruik maakt van de modernste informatie- en communicatietechnieken."
In LeaseOffice zijn de front-office (contract management) en back-office (object management) functioneel van elkaar gescheiden. Door deze scheiding kunnen beide afdelingen zich richten op hun eigen activiteiten en kunnen zij daar ook separaat op worden beoordeeld. De commerciële frontoffice richt zich op het verkopen van contracten op basis van het verkoopbeleid, de bestaande mantelovereenkomsten en zelfs individuele afspraken. De beheerorganisatie, de back-office, kan zich hierdoor richten op het effectief en efficiënt beheren van het wagenpark.
Het is met LeaseOffice mogelijk om zowel multilabel als multicompany te werken. Leaseconcept werkt nu met 150 gebruikers en twee labels vanuit vier verschillende locaties met LeaseOffice.
Ron van Bijsterveld, lid van de directie van Co-maker: "De functionele scheiding van front- en back-office en de geïntegreerde workflowmanagement-functionaliteit in combinatie met de toepassing van moderne databasetechnologie maakt dat LeaseOffice een uniek softwareproduct is voor leasemaatschappijen".
Alvorens de workflowmanagement-functionaliteit in gebruik te nemen hebben Leaseconcept en
Co-maker kritisch gekeken naar de inrichting van de bedrijfprocessen en hebben, op basis van de mogelijkheden die LeaseOffice biedt, waar nodig verbeteringen aangebracht.
Workflowmanagement, in combinatie met de mogelijkheid om belangrijke documenten in te scannen en on-line te kunnen raadplegen, maakt de fysieke overdracht van (auto)dossiers en veel van de huidige formulierstromen overbodig. Het systeem geeft aan welke acties door welke gebruiker uitgevoerd moeten worden. Het biedt tevens de gegevens aan die bij het verwerken van deze acties noodzakelijk zijn. LeaseOffice draagt op deze wijze bij aan verdere kwaliteits- en efficiencyverbetering. Leaseconcept
Leaseconcept behoort in Nederland met meer dan 2000 klanten tot de top 10 van de leasemaatschappijen. De organisatie heeft een sterk financiele achtergrond en is al meer dan 20 jaar actief. Leaseconcept geldt als een autoriteit op het gebied van innovatieve producten en diensten. Webpagina: www.leaseconcept.nl
Co-maker
Co-maker heeft vanaf haar oprichting in 1991 de missie om samen met 'co-makers' - klanten, partners en medewerkers - vraagstukken van klanten te analyseren en op te lossen door de inzet van ICT. De 'co-making'-aanpak van vraagstukken wordt toegepast in producten en projecten, waarbij telkens de aandacht voor de business van de klant centraal blijft staan. Tot de bekendste producten van Co-maker horen LeaseOffice, een compleet front- en back-office-pakket voor leasemaatschappijen, en Whyze, een uitgebreide logistieke oplossing die ook geschikt is voor klantordergestuurde organisaties. Daarnaast levert Co-maker een aantal kleinere standaardoplossingen voor diverse branches. Inmiddels werken er 30 mensen bij het bedrijf in Leidschendam. Webpagina: www.co-maker.nl