NOS uitzendingen op de portal van Chello Broadband

Chello

NOS UITZENDINGEN OP DE PORTAL VAN chello broadband

NIEUWS EN ACHTERGRONDEN 24-UUR PER DAG ONLINE BESCHIKBAAR

NOS televisieprogrammas als eerste op breedband internet Amsterdam, 10 augustus 2000, chello broadband nederland bv (chello), de Nederlandse dochteronderneming van chello broadband nv, één van 's werelds meest toonaangevende breedbandinternet bedrijven, commercieel actief in negen landen verspreid over drie continenten, zendt NOS uitzendingen on demand uit via breedband internet. chello abonnees krijgen via www.omroep.nl, op elk moment van de dag, online toegang tot beelden van televisiekwaliteit, rechtstreeks vanuit het chello netwerk. Vanaf de chello site, www.chello.nl kunnen chello abonnees direct doorklikken. Andere internetgebruikers kunnen de uitzendingen ook volgen via www.omroep.nl op lagere datasnelheid (ISDN of modemsnelheid).

De uitzendingen van de NOS zijn de eerste die via chello breedband 24-uur per dag on demand te bekijken zijn. Dit stelt de consument in staat vanachter zijn computer nieuwsuitzendingen, sport en achtergronden te bekijken wanneer en waar men maar wil. Naar verwachting zullen op korte termijn ook de uitzendingen van andere publieke omroepen volgen. Hierdoor zal het mogelijk worden een schat aan televisieprogrammas op elk gewenst moment van de dag te bekijken. De beelden van breedband kwaliteit, die chello abonnees ontvangen, zijn bijna niet te onderscheiden van televisiebeelden. Het project is een samenwerkingsverband van chello en Omroep.nl, een tak van de NOS die op het gebied van Internet de publieke omroepen vertegenwoordigt.

Dennis van Oort, Country Director chello Nederland, zegt: "De samenwerking tussen omroep.nl en chello stelt ons in staat de chello abonnees te voorzien van het meest actuele nieuws op ieder gewenst moment. Dit verschaft ons weer een kans om aan te tonen wat de voordelen van breedband zijn. Deze ontwikkeling is tevens een volgende stap naar tv on demand via breedband internet."

- einde -

Over chello broadband
chello broadband bv is een dochtermaatschappij van chello broadband nv, een van s werelds meest toonaangevende breedbandinternet bedrijven, commercieel actief in negen landen verspreid over drie continenten. chello broadband is een dochteronderneming van United Pan-Europe Communications (UPC) . Chello levert diensten aan kabelmaatschappijen en aan andere breedband netwerken en richt zich volledig op nieuwe-generatie, Always On internetdiensten en breedband content voor particuliere en zakelijke gebruikers. In Europa, Nieuw Zeeland en Chili vindt de breedbanddistributie plaats via de kabel; in Australie via MMDS (mobiel) en satelliet.

chello kreeg tijdens het ISP Forum 99 de titel Best European Consumer ISP toegekend, en tijdens de Multichannel International Third Annual Summit 2000 de titel Ground Breaker Award for Marketing. chello werd eveneens gekozen tot een van de top 50 Europese high tech bedrijven door TIME magazine in juni 2000.

Op dinsdag 18 juli 2000 kondigden de internationale kabelmaatschappij UPC en haar moederbedrijf UnitedGlobalCom, en Excite@Home, de marktleider op het gebied van breedband in Amerika, de oprichting van het grootste breedbandbedrijf buiten Noord Amerika aan: Excite Chello, door UPCs dochter chello broadband samen te voegen met de uitgebreide internationale activiteiten van Excite@Home. De fusie wordt naar verwachting afgerond eind 2000, afhankelijk van reglementaire goedkeuring, toestemming van bepaalde internationale partners en de afronding van de financiering.

Over Omroep.nl
Omroep.nl is de entree naar alle websites van de Nederlandse publieke omroep. Gezamenlijk hebben de
omroepen duizenden pagina's. Omroep.nl is er om dat enorme aanbod doorzichtiger te maken. Omroep.nl bestaat uit een set van pagina´s met elk een eigen 'sfeer', maar dezelfde functionaliteit. www.omroep.nl
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met: Andrea Wigman