Politiebericht Brabant-Noord: Oss

Datum nieuwsfeit: 11-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 11-08-2000
Persbericht district Maasland

BEKEURD VOOR BELEDIGING, Oss Donderdagmiddag is een 22-jarige man uit Oss bekeurd. De man stond samen met een andere man aan de Joannes Zwijsenlaan in Oss. Toen er twee politiemensen langs kwam beledigde hij het tweetal. Hiervoor is de man bekeurd. De officier van justitie heeft de man een transactievoorstel gedaan van fl. 150,-.

BROMFIETSER TE VEEL GEDRONKEN, Oss In de nacht van donderdag op vrijdag is een 28-jarige man uit Berghem bekeurd. De man reed op een bromfiets en had te veel gedronken. Hij had bijna 5 keer de maximale toegestane hoeveelheid alcohol gebruikt. De man kreeg naast de bekeuring een rijverbod van 10 uur. De controle vond om 03.30 uur plaats op de Berghemseweg in Oss.

INBREKER VERRAST, Berghem In de nacht van donderdag op vrijdag werd rond 04.50 uur gemeld dat er werd ingebroken in een woning aan de Willandstraat in Berghem. Toen de politie in de omgeving van de Willandstraat kwam, kwamen ze een busje tegen dat volgens de getuigen betrokken was bij de inbraak. Hierop werd de achtervolging ingezet. Toen de auto tot stoppen was gedwongen wist de bestuurder via enkele weilanden te ontkomen in de richting van de spoorlijn. In de bestelbus lagen een koelkast, gasfornuis, magnetron en een verwarmingsketel. De auto bleek eerder die nacht te zijn gestolen in Berghem. De politie stelt een nader onderzoek in.

INBRAAK WONING, Heeswijk Dinther In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een woning aan de Donkerendijk in Heeswijk Dinther. De achterdeur van de woning werd opengebroken. Alle kasten werden doorzocht. Wat geld en een horloge werd gestolen.

INBRAAK GRAAFMACHINE, Macharen In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een graafmachine die aan de Megensedijk in Macharen stond. De graafmachine werd opengebroken. Gereedschap en een 27 MC zendinstallatie werden gestolen.

BROMFIETS GESTOLEN, Heesch In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een schuur bij een woning aan de Bergstraat in Heesch. De deur van de berging werd opengebroken. Vanuit de schuur werd een blauwe Peugeot Pros Formule 1 bromfiets gestolen. De waarde van de bromfiets is ongeveer fl. 3500,-. Het verzekeringsnummer is JMJ-240.

EXPLOSIE IN GIERTANK, Teeffelen Vrijdagmorgen heeft een explosie plaatsgevonden in een giertank bij een loonbedrijf in Teeffelen. Aan de giertank, die in een schuur stond, moesten wat werkzaamheden worden verricht. In de ton, die leeg was en waarvan het mangat openstond, vond door de werkzaamheden een explosie plaats waardoor een deel van het dak van de schuur werd weggeblazen. De man die met de werkzaamheden bezig was bleef ongedeerd. Ook de ton bleek intact. Kennelijk is het gas dat nog in de tank aanwezig was geëxplodeerd. Het dak van de schuur liep zware schade op. Uit voorzorg is de brandweer ter plaatse geweest.