Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 11-08-2000

11 augustus 2000

(zie ook persbericht 10/08/2000-1)
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks middernacht hielden politiemensen van het district West in de Vierhavensstraat in Rotterdam een 38-jarige man uit Boschoord aan die woensdagochtend in Schiedam een auto had gestolen. De man ging er woensdagochtend omstreeks kwart over elf tijdens het maken van een proefrit vandoor met de auto. De verdachte had de auto tijdens de proefrit ter hoogte van de Parkweg even langs de kant van de weg gezet om de motor te kunnen bekijken.
Toen hij daarmee klaar was en instapte ging hij er plotseling met hoge snelheid vandoor in de richting van het centrum. Aan de hand van de identiteitsgegevens die de man bij het autobedrijf achterliet, werd een nader onderzoek ingesteld, wat inmiddels heeft geleid tot de aanhouding van de man. Hij reed op het moment van zijn aanhouding in de gestolen auto. Dit voertuig is in beslag genomen.

Twee keer woninginbraak
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks vier uur bleek dat er was ingebroken in een woning aan het Schuttersveld. Uit de woning werden onder andere een stereo en een videorecorder weggenomen. Donderdag werd tussen 10.30 uur en 21.30 uur ingebroken in een woning aan het Heijermansplein. Het is nog onbekend of er iets is weggenomen. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Vreemdelingendienst gesloten
SCHIEDAM -- De afdeling Vreemdelingendienst van de politie Schiedam is in de week van 14 tot en met 18 augustus gesloten voor het publiek. De afdeling is wel dagelijks tussen 08.30 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 14.00 uur telefonisch bereikbaar voor vragen en spoedzaken. Het vreemdelingenloket op het Stadskantoor is wel geopend.