Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

ConsumerDesk biedt gratis service aan voor consumenten

Datum nieuwsfeit: 11-08-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

CONSUMERDESK

Eerst even op internet vergelijken voorkomt miskoop

ConsumerDesk biedt gratis service aan voor consumenten

Het is iedereen wel eens overkomen: een miskoop. Dat kost geld en levert ergernis op. Via het internet is het nu mogelijk de kans op een miskoop heel klein te maken of geheel weg te nemen. Bij ConsumerDesk (www.ConsumerDesk.nl) kunnen namelijk meer dan 70 producten (en dat aantal groeit wekelijks) onderling vergeleken worden. Zo is in één oogopslag te zien wat verschillende merken en soorten van een bepaald product kunnen of welke functies er allemaal op zitten en wat de diverse types kosten.

Onder de ruim 70 producten die bij ConsumerDesk te vergelijken zijn zitten artikelen als digitale video- en fotocamera's, koelkasten, (af)wasmachines, GSM telefoons, decoupeerzagen, autoradio's, scooters, printers, scanners, magnetrons, boormachines, zakcomputers, wasdrogers en televisies. Allemaal producten waarbij een koper niet over één nacht ijs gaat, maar vaak wel blind vaart op de verkoper. Door eerst bij ConsumerDesk rond te kijken, komt een koper goed geïnformeerd de winkel binnen en wordt de kans dat men met een totaal verkeerde keuze de winkel weer uitkomt heel klein.

'Wij zijn er echt voor de consument', legt algemeen directeur Rene Jepma uit. Hij geeft leiding aan 70 personeelsleden die in vier landen van Europa de site van ConsumerDesk invullen en 'up to date' houden. 'We zijn onafhankelijk en gratis. En dat houden we zo. Alleen dan kun je de consument van de beste informatie voorzien. Wij verkopen ook niets. De bezoeker kan bij ons wel nadat er één of een aantal producten gevonden zijn die bevallen, door het simpel invullen van de postcode zien welke winkels in de buurt het artikel verkopen. Of men kan kijken welke winkels op internet dat product leveren.'

Het systeem van ConsumerDesk werkt heel simpel. Er zijn negen 'Desken', zoals de HuishoudDesk, de KlusDesk, de AutoDesk of de ComputerDesk, waaronder meerdere artikelen te vinden zijn. Als men bijvoorbeeld op zoek is naar een digitale fotocamera klik men dat woord onder de CameraDesk aan. Door dat aanklikken komt een pagina tevoorschijn waar een paar vragen op staan. De antwoorden op vragen als 'Wat wilt u maximaal betalen voor de digitale fotocamera?', 'Hoeveel foto's wilt u maximaal kunnen opslaan?' en 'Wilt u een zoomfunctie?' leveren een aantal soorten en merken op die aan de gestelde voorkeuren voldoen. Deze kunnen onderling met elkaar vergeleken worden op prijs, functies en mogelijkheden. Daarna kan gekeken worden waar het product te koop is of verder gezocht worden.

Alle koopjes op een rij

De internetsite van ConsumerDesk biedt echter nog een aantal interessante mogelijkheden voor de oplettende consument. De KoopjesDesk bijvoorbeeld. Daar zijn de aanbiedingen van landelijke winkelketens te vinden. Per product zijn met een simpele muisklik alle koopjes op een rij te zetten en is in één oogopslag duidelijk welke winkel het gezochte product voor de laagste prijs aanbied. De i-KoopjesDesk doet hetzelfde, maar dan voor de internet winkels. In de ReviewDesk zijn talloze testen en meningen over verschillende producten te vinden die door onafhankelijke, professionele mensen geschreven zijn. De kritische consument kan daar zijn of haar mening vergelijken met de mening van kenners en de 'voors' en 'tegens' van het product ontdekken. Tenslotte zijn er van veel producten die op de site van www.ConsumerDesk.nl te vinden zijn, pagina's met algemene product-informatie te vinden. Dat zijn artikelen die steun bieden bij het maken van een keuze en waar doorgelinkt kan worden naar andere voor de consument interessante sites en pagina's.

'We zijn zo eigenwijs om te denken dat een kritische consument eigenlijk niet zonder ConsumerDesk kan', sluit algemeen directeur Rene Jepma zijn verhaal af. 'De duizenden bezoekers die dagelijks onze website bezoeken bewijzen ook dat we er niet voor niets zijn. In de toekomst zouden we graag zien dat iedere consument in Europa vóór een aankoop eerst even onze site bezoekt. Want we menen wat we zeggen: 'Nooit meer spijt een aankoop? Kijk eerst even rond bij ConsumerDesk!' De reacties van tevreden bezoekers bewijzen dat we dat met recht kunnen stellen.'

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie