Politieberichten Groningen

Persberichten Regiopolitie Groningen
Vrijdag 11 augustus 2000

Dagelijkse berichten

Veendam: fietsster gewond bij ongeval
Een 75-jarige vrouw uit Oude Pekela is gistermorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Hertenkampstraat in Veendam. De vrouw fietste vanaf de Verlengde Van Beresteijnstraat de kruising op en verleende daarbij geen voorrang aan een personenauto, bestuurd door een 46-jarige vrouw uit Veendam. De bejaarde fietsster kwam te vallen en is met hoofd- en beenletsel naar een ziekenhuis gebracht..

Hoogezand: autos botsen
Bij een verkeersongeval op de Kerkstraat in Hoogezand is gistermiddag een 20-jarige vrouw uit Winschoten gewond geraakt. Ze zat in de auto bij een 23-jarige Winschoter die op de kruising met de Meint Veningastraat vermoedelijk door een rood verkeerslicht reed. De man botste tengevolge daarvan tegen de zijkant van een andere auto, bestuurd door een 61-jarige man uit Kolham. De auto van de Winschoter vloog na de aanrijding in brand. Politiemensen konden de brand grotendeels met een poederblusser bedwingen. De brandweer moest er aan te pas komen om de brand geheel te blussen. Het 20-jarige slachtoffer liep nekletsel op en is naar een ziekenhuis gebracht. Beide autos raakten aanzienlijke beschadigd en zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Delfzijl: fietsendief
De politie heeft gistermorgen in zijn woning aan de Scharreweersterweg in Appingedam een 57-jarige man aangehouden. De man wordt ervan verdacht eerder op de morgen een fiets te hebben gestolen in de Spoorstraat in Delfzijl. De eigenaar van de fiets, een 21-jarige man uit Appingedam, werd na de diefstal aangesproken door een getuige die de verdachte met de fiets weg had zien lopen. De getuige kende de verblijfplaats van de verdachte en meldde dit aan de politie. In de woning van de verdachte trof de politie de gestolen fiets aan. Die wordt terug gegeven aan de eigenaar. De verdachte is naar het politiebureau gebracht en na verhoor met een dagvaarding heengezonden.

Stadskanaal: auto in brand
Door nog onbekende oorzaak ontstond vannacht brand in een aan de Navolaan in Stadskanaal geparkeerde auto. De wagen brandde geheel uit. De brandweer bluste de auto. Een naast de wagen geparkeerde andere auto liep lichte schade. Voor zover dat mogelijk is stelt de politie een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

Uithuizermeeden: snelle tractor
De politie heeft gisteravond op de Provinciale Weg in Uithuizermeeden proces-verbaal opgemaakt tegen een 33-jarige man uit Usquert. De man bestuurde een tractor met aanhangwagen en reed daarmee 65 km per uur. Voor landbouwvoertuigen geldt een maximumsnelheid van 25 km per uur. De man krijgt een boete waarvan de hoogte door de Officier van Justitie wordt bepaald.

Delfzijl: bromfietser onder invloed
Wegens rijden onder invloed heeft de politie gisteravond op de Venjelaan in Delfzijl een 33-jarige man uit die plaats aangehouden. De man reed op een bromfiets en bleek bij controle door de politie te veel te hebben gedronken. Bij de ademanalyse op het politiebureau werd 1 promille alcohol gemeten. Na verhoor is de man met een dagvaarding en een rijverbod van 4 uur heengezonden.

Winsum: spoor van vernielingen
Onbekenden hebben de afgelopen nacht op verschillende plaatsen in Winsum ergerlijke vernielingen gepleegd. Aan de Wierdaweg werden bij een garagebedrijf twee autos vernield. Van één van de wagens werden alle ruiten ingeslagen. Op het bedrijventerrein Het Aanleg werd de lampen en spiegels van een vrachtauto kapotgeslagen. Aan de Schouwerzijlsterweg en de Provinciale Weg vernielden de daders meerdere ruiten van de kantines van twee voetbalverenigingen. Ook in de beide kantines werden diverse vernielingen aan de inboedel gepleegd waaronder glaswerk, een vitrinekast, sportprijzen en een TV. Ook lieten de vandalen bij één van de clubs een vat bier leeglopen en gooiden ze de koffievoorraad over de vloer. Ook aan de Provinciale Weg werd de auto van een bezoeker van de camping aan die weg in de sloot geduwd. De politie heeft vannacht op alle locaties waar de vernielingen werden gepleegd onderzoeken ingesteld. Daarbij is gebruik gemaakt van speurhonden. Het onderzoek leverde nog niets op. Er wordt een nader onderzoek ingesteld. De schade bedraagt enkele tienduizenden guldens.

Berichten Stad en Haren volgen z.s.m.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0 50 - 5 995 010