Letstalk.NL in recordtijd op honderdduizend inschrijvingen

Datum nieuwsfeit: 11-08-2000

Letstalk.NL in recordtijd op honderdduizend INSCHRIJVINGEN

Rotterdam, 11 augustus 2000
Twee maanden na de lancering telt LetsTalk.nl maar liefst ruim 100.000 geregistreerde gebruikers. De gratis informatiedienst die LetsTalk.nl aanbiedt via sms op de mobiele telefoon en computer, blijkt een doorslaand succes.

De belangstelling voor LetsTalk.nl is enorm. Maandelijks verstuurt LetsTalk.nl
gratis circa 4 miljoen sms-berichten naar de inmiddels ruim 100.000 geregistreerde gebruikers. De accountants van KPMG hebben een accountantsverklaring afgegeven bij dit aantal inschrijvingen. KPMG is van oordeel dat het ledenbestand ultimo juli 2000 tenminste 100.000 leden bevat. LetsTalk.nl biedt haar klanten de mogelijkheid om berichten over onder meer nieuws, economie, sport, entertainment, weer en horoscopen gratis te ontvangen via sms op de mobiele telefoon, via e-mail of op een persoonlijke internetpagina. Gebruikers van LetsTalk.nl kunnen zelf bepalen welke informatie ze willen ontvangen, via welk medium en het tijdstip waarop. LetsTalk.nl streeft een zo breed mogelijk aanbod van nieuwsberichten na. De rubrieken worden voortdurend geactualiseerd en uitgediept. Bij voetbal kan men er bijvoorbeeld voor kiezen de tussenstanden en uitslagen via sms te ontvangen, maar het complete wedstrijdverslag via een internetpagina of via e-mail. Op www.letstalk.nl kan de gebruiker deze selecties overigens op elk gewenst moment zelf weer wijzigen. Dat wil zeggen de soort informatie, maar ook het medium. Daarnaast zal LetsTalk.nl rond belangrijke evenementen, zoals internationale toernooien en de Olympische Spelen, ook zorgen voor uitgebreide, extra berichtgeving.

De oprichters Marlein Bomhof (29) en Frank van Run (33) over hun informatiedienst: "We zijn erg blij met de enorme belangstelling voor onze service. Dat we in twee maanden ruim 100.000 geregistreerde gebruikers tellen, is voor ons een teken dat de formule een succes is. Sms begint nu echt los te breken. Dit is te zien aan het dagelijks aantal nieuwe inschrijvingen, maar ook aan de interesse voor onze business oplossingen waarmee bedrijven eigen sms-berichten kunnen verzenden naar eigen doelgroepen".

De abonnees zijn hoofdzakelijk jongeren tussen 15-35 jaar. Dankzij adverteerders kunnen de berichten gratis worden verstuurd naar de gebruikers. De belangstelling voor het weerbericht blijkt het grootst. Ruim
60.000 gebruikers ontvangen informatie over het weerbericht via sms op hun mobiele telefoon. Maar ook de horoscoop en Formule 1-nieuws zijn populair onder de gebruikers. Daarentegen is de belangstelling voor beurs- en financieel nieuws nog gering maar deze rubriek wordt binnenkort aanzienlijk uitgebreid. Bomhof: "Van gebruikers krijgen we vaak te horen dat men onze dienst handig vindt en dat het een leuke aanvulling is op het telefoongebruik".

LetsTalk.nl is een dienst van Future Friday BV en opereert onafhankelijk van de verschillende providers. Vanaf september zullen de diensten van LetsTalk.nl ook aangeboden worden via de WAP-telefoon. Daarnaast biedt Future Friday, door middel van haar SMS Business Solutions, bedrijven de mogelijkheid om op een snelle en efficiënte manier berichten naar mobiele telefoons te versturen.

-EINDE-

<>