T for Telcom introduceert solliciteren via SMS

Datum nieuwsfeit: 11-08-2000

<<...>>

Nederlandse primeur: solliciteren via SMS
"Solliciteren via SMS of e-mail past bij de mensen die we zoeken"

Rotterdam, 11 augustus 2000 -- Als eerste bedrijf in Nederland introduceert t for telecom de mogelijkheid om te solliciteren via SMS (Short Message Service). Zaterdag aanstaande lanceert het bedrijf een opvallende advertentiecampagne waarin zij topverkopers uitdaagt mee te doen aan de t for telecom-test. Een test die bepaalt of de verkopers in spe in aanmerking komen voor een functie bij t for telecom. Behalve dat de sollicitanten kunnen reageren via SMS, kunnen zij ook surfen naar een speciaal in het leven geroepen website: www.mijnnieuwebaan.nl. In beide gevallen neemt t for telecom daarna contact op met de sollicitant. Reden voor deze opvallende methode is vrij logisch volgens directeur Bob Mols: "Wij zijn op zoek naar mensen die affiniteit hebben en bekend zijn met mobiele telecommunicatie. Regelmatig e-mailen of SMS'en is daarom een vereiste. Solliciteren via SMS of e-mail is voor hen dan een makkelijke manier. Voor t for telecom is het meteen een eerste selectiecriterium. Bellen of schrijven voor een functie bij t for telecom is dan ook uitgesloten."

De t for telecom-test laat sollicitanten in 10 vragen weten of ze in aanmerking komen voor een baan als topverkoper. Van de 10 vragen moeten zij er minimaal 7 met 'Ja' hebben beantwoord. Weten wat er zoal te koop is in de wereld van mobiele telefonie en het regelmatig versturen van SMS- of e-mailberichten zijn daarvan de meest opvallende. Wanneer sollicitanten worden uitgenodigd voor een gesprek is dat nooit voor niets. Mols: "Wij vinden het belangrijk dat sollicitanten, maar ook medewerkers het gevoel hebben gewaardeerd te worden. Sollicitanten krijgen daarom bij hun eerste gesprek een leuke attentie. Bij het tekenen van een contract, krijgen ze gratis een mobiele telefoon. Een vast dienstverband levert een geheel verzorgde wintersportvakantie op voor 2 personen. We verwennen ons personeel nu eenmaal graag."

t for telecom is een jonge, razendsnel groeiende winkelketen op het gebied van mobiele telefonie met circa 65 winkels in Nederland. De winkelformule verschaft de consument alles wat hij maar wil weten over netwerken, tarieven, abonnementsvormen, telefoontoestellen en aanvullende producten en diensten. Door het inspelen op de nieuwe ontwikkelingen zoals WAP en UMTS wordt t for telecom gezien als de trendsetter in deze onstuimige markt. t for telecom maakt deel uit van de internationale onderneming Interactive Telecom Solutions. Interactive Telecom Solutions zal nog dit jaar de t for telecom-keten ook in Duitsland introduceren. Total Repair Solutions, Financial Services en Internet Solutions zijn andere bedrijven binnen de ITS Group.

/////

Noot voor de redactie,