Dive Rescue Team Woudrichem organiseert oefenening

Afzender: (info@fantasea.nl)

Contactpersoon: Loes & Bas

Datum: 12 augustus 2000

Ongeval op de Noordzee of oefening ?

Overal liggen drenkelingen in het water te dobberen. De golven van de Noordzee zijn bijna 1,5 meter hoog. Wat is hier gebeurd? Het lijkt erop dat er een boot is gezonken, maar in werkelijkheid is dit een oefening van een reddingsteam uit Woudrichem.
Dive Rescue Team Woudrichem had een oefening georganiseerd op de Noordzee om haar leden te leren hoe te overleven op zee, en de overige passagiers te redden.
De oefeningen vonden plaats 4 mijl uit de kust van Scheveningen. Ze moesten van boord springen en zo snel mogelijk bij elkaar zien te komen en te blijven. Ook werd er geoefend in het afsteken van lichtkogels en het gebruik van andere reddingsmiddelen.
Het Dive Rescue Team Woudrichem zijn leden van Fantasea Divers Woudrichem die naast een duikbrevet ook opgeleid zijn in het redden van drenkelingen en het verlenen van EHBO & Reanimatie. Dit Reddingsteam wordt ingezet bij evenementen en activiteiten op en in het water. Ook in geval van overstromingen is dit team inzetbaar.

Op zaterdag 12 augustus is er weer de jaarlijkse Langebaan wedstrijd in Wijk en Aalburg. Deze Open Water Wedstrijd wordt georganiseerd door Stichting De Doornotters (tel.nr. 0183 - 301332). Naast de reguliere wedstrijd is er ook een prestatietocht waaraan iedereen, die kan zwemmen, kan deelnemen

Ook bij dit evenement zorgen de leden van het Dive Rescue Team voor de veiligheid van alle deelnemers.

Heeft u een evenement waarvoor u dit reddingsteam kunt gebruiken, of wilt u meer informatie, neem dan contact op met Fantasea Divers Woudrichem tel. 0183 - 301792 of kijk op www.Fantasea.nl.

Fantasea Divers Woudrichem

Postweide 8