Politiebericht Utrecht: Eemland noord, 10.45 uur

Datum nieuwsfeit: 13-08-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-08-2000

Politiebericht Utrecht: Eemland noord, 10.45 uur
Politie en brandweer waarschuwen voor bosbrandgevaar

SOEST - De politie van het district Eemland noord moest afgelopen zaterdagavond en zondagmorgen vroeg een aantal keren optreden tegen illegale kampvuren in de bossen. Op zaterdagavond omstreeks elf uur kreeg de politie de melding van een kampvuur in De Lange Duinen (bij de Foekenlaan). Hier waren vier minderjarige jongens een vuurtje aan het stoken. Later die nacht werden nog eens drie kampvuren beëindigd in het duingebied van De Korte Duinen. Politie en brandweer waarschuwen dat met name bij het huidige weertype het gevaar voor bosbrand groot is.

Schuurbrand slaat over

BAARN Zondagmorgen omstreeks drie uur ontstond brand in een schuur achter een woning aan de Nieuw Baarnstraat. Toen brandweer en politie ter plaatse kwamen, was de brand zojuist overgeslagen naar een er tegenover gelegen bedrijfspand. De politie waarschuwde voor de zekerheid de bewoners in de omgeving van dit pand. Na een uur werd brand meester gegeven. Een gedeelte van het dak van het genoemde bedrijfspand is verloren gegaan. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

Aanhoudingen bij schuurbrand

BAARN De politie heeft onder toeschouwers van de schuurbrand aan de Nieuw Baarnstraat zondagmorgen vroeg in totaal vier aanhoudingen verricht. Een 21-jarige man uit Baarn en een 29-jarige man uit Hilversum werden aangehouden omdat zij politie-mensen beledigden en andere toeschouwers lastig vielen. Zij verkeerden duidelijk onder invloed, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Baarn waar zij om half zeven s morgens met een proces verbaal het bureau konden verlaten. Twee andere mannen uit Baarn, 22 en 27 jaar, werden aangehouden toen zij met een knipperende waarschuwingslamp van de brandweer langsfietsten. De 27-jarige man had deze zojuist bij een afzetting als geintje weggenomen. Ook zij werden overgebracht naar het politiebureau. De 27-jarige man heeft een proces verbaal uitgereikt gekregen.