Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 12.00 uur

Datum nieuwsfeit: 13-08-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 13-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 12.00 uur
Vrouw breekt heup op braderie

NIEUWEGEIN Op zaterdag 12 augustus werd de politie omstreeks half een in de middag naar de braderie aan de Herenstraat gestuurd. Een 77-jarige inwoonster van Nieuwegein was gestruikeld en gevallen over een trottoirband. Door omstanders werd zij overeind geholpen en op een stoel geplaatst.

Kennelijk ondervond het slachtoffer hiervan zoveel pijn dat zij bewusteloos raakte en van de stoel afviel. Hierna bleef het slachtoffer op straat liggen. Het slachtoffer werd door een ambulance met een gebroken heup overgebracht naar het Antoniusziekenhuis.

De politie en G.G.& G.D. willen hierbij benadrukken dat het zonder enige kennis van wat een slachtoffer heeft, nooit verstandig is om slachtoffers in een andere positie te brengen als waarin zij worden aangetroffen.
Verkeerd handelen kan leiden tot verslechtering van de toestand van een slachtoffer of leiden tot ernstiger letsel.

Agressie in het verkeer

IJSSELSTEIN Op zaterdagavond 12 augustus reed een 23-jarige inwoner van Nieuwegein met zijn personenauto over de Noord IJsseldijk in de richting van De Meern. Op de weg reed een groepje fietsers dat werd ingehaald door een personenauto uit tegenovergestelde richting. Door deze inhaalmanoeuvre moest de Nieuwegeiner afremmen om een aanrijding te voorkomen.

Vervolgens maakten de bestuurders gebaren naar elkaar en werd de Nieuwegeiner door de veroorzaker van de bijna aanrijding achtervolgd.

Op een gegeven moment stopten beide bestuurders met hun voertuig en ontstond er een woordenwisseling tussen beiden. De Nieuwegeiner kreeg vervolgens een kopstoot in het gelaat waarop de tegenpartij weer in de auto stapte en wegreed.

Het slachtoffer deed aangifte bij de politie in Nieuwegein. Naar de verdachte bestuurder wordt een onderzoek ingesteld.

Bromfietser loopt open beenbreuk op

NIEUWEGEIN Op zondag 13 augustus kreeg de politie omstreeks tien voor half vijf in de ochtend een melding over een gewonde man die op de Kafmolenweide zou liggen. Ter plaatse troffen agenten geen slachtoffer aan maar wel een bloedspoor. Van een getuige hoorde de politie dat het slachtoffer naar de 3e etage van een woonblok was gegaan.

Op deze etage trof de politie een hevig bloedende man aan die een open enkelbotbreuk had. Het slachtoffer een 21-jarige inwoner van Nieuwegein, bleek met zijn bromfiets te zijn gevallen en het letsel daarbij opgelopen te hebben.

Het slachtoffer werd met een ambulance overgebracht naar het Antonius ziekenhuis.