Wereld Natuur Fonds start nieuwe campagne

Fax: 030 691 2064
(info@wnf.nl)
www.wnf.nl

Beleg in een echt Groeifonds. Wereld Natuur Fonds. Wereld Natuur Fonds starts nieuwe campagne.

Het Wereld Natuur Fonds heeft drie vernieuwingen doorgevoerd op het gebied van haar communicatie met het Nederlandse publiek. Doel van deze veranderingen is om de identiteit en het imago van de organisatie beter op elkaar aan te laten sluiten. Het Wereld Natuur Fonds heeft daarom de volgende zaken opgepakt: het starten van een nieuwe corporate campagne, het restylen van de huisstijl en het vernieuwen van het donateursblad Panda.

Corporate campagne
Vanaf 7 augustus start de corporate campagne met een tv-commercial, advertenties in diverse media, Boomerang cards, een banner en posters. Met deze campagne, die ontworpen is in samenwerking met Imagine uit Amsterdam, wil het Wereld Natuur Fonds het belang van natuurbescherming in de perceptie van het Nederlandse publiek vergroten en daarmee de betrokkenheid bij het werk van het Wereld Natuur Fonds laten toenemen. De natuur is onze leverancier van water, voedsel, medicijnen en biedt ons mensen stilte, ruimte, schoonheid en andere schatten die onontbeerlijk zijn voor een leefbaare aarde. Het Wereld Natuur Fonds, dat zich dagelijks inspant voor het behoud van deze onmisbare natuur, vraagt hiervoor aandacht met de nieuwe campagne "Beleg in een echt groeifonds. Wereld Natuur Fonds". Met de campagne roept het Wereld Natuur Fonds mensen op om te investeren in de toekomst van de natuur en daarmee in het leefbaar houden van onze aarde.

Daarnaast moet deze campagne een bredere lading geven aan het werk en het draagvlak vergroten voor de activiteiten van het Wereld Natuur Fonds. Uit imago-onderzoek is gebleken dat veel mensen het Wereld Natuur Fonds zien als een sympathieke organisatie die voor bedreigde dieren opkomt. Inmiddels omvat het werk van het Wereld Natuur Fonds veel meer. In de prachtige beelden van de campagne zien we daarom niet alleen dieren (die overigens altijd zullen blijven fungeren als ambassadeurs voor een gezonde aarde) maar juist ook de natuur waarin zij leven en die zo belangrijk is voor ons mensen: bossen, wetlands en oceanen.

Huisstijlverandering
Naast de corporate campagne heeft het Wereld Natuur Fonds ook een huisstijlverandering ondergaan. De basis huisstijlmiddelen (stationery), lettertypes, publicaties en dergelijke zijn onder de loep genomen en worden gerestyled. Enterprise IG heeft wereldwijd het Panda-logo aangepast voor WWF-international en richtlijnen opgesteld om consequent gebruik te waarborgen. Samenwerkende Ontwerpers heeft vervolgens die internationale richtlijnen omgezet naar de huisstijl voor het Wereld Natuur Fonds. Met deze verandering beoogt het Wereld Natuur Fonds eenduidig en herkenbaar te zijn als een krachtige natuurbeschermingsorganisatie.

Vernieuwd donateursblad
Tot slot heeft het donateursblad Panda van het Wereld Natuur Fonds, met een oplage van 600.000, een koerswijziging ondergaan om de rol van het Wereld Natuur Fonds in de mondiale natuurbescherming te verduidelijken. De Panda informeert nu beter over de doelstellingen, werkwijzen en resultaten van het Wereld Natuur Fonds. Daarnaast enthousiasmeert het nieuwe blad en geeft het de donateurs een gevoel van trots. Tot slot stimuleert de vernieuwde Panda door de meerwaarde van het donateurschap te benadrukken. Een drietal criteria die FHp zeer goed uitgewerkt heeft in de nieuwe bladformule voor het Wereld Natuur Fonds.

©2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.