Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Datum nieuwsfeit: 14-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 14-08-2000
Persbericht district De Leijgraaf

ONDER INVLOED, UDEN In de nacht van zondag op maandag heeft de politie van Uden drie bestuurders aangehouden die onder invloed van alcohol een voertuig bestuurden. Om 01.20 uur werd een 31-jarige bromfietser uit Volkel op de Prior van Milstraat aangehouden. Hij kreeg een onmiddellijk rijverbod van 11 uren. Om 02.20 uur liepen op de Wilhelminastraat twee bestuurders tegen de lamp. Een 61-jarige vrouw uit Uden kreeg daarbij een rijverbod van 1 uur opgelegd. Een 46-jarige man uit Son kreeg een rijverbod van 6 uren.

CHAUFFEURS SLAAGS MET ELKAAR, VEGHEL De politie heeft maandagmiddag rond 12.45 uur op de Rijksweg N266 een18-jarige automobilist uit Veghel aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort tevoren een 35-jarige vrachtwagenchauffeur uit Houten te hebben mishandeld. Deze liep bij het handgemeen een blauw oog op. De ruzie ontstond toen de vrachtwagenchauffeur de verdachte nabij de kruising met de NCB-laan op zijn rijgedrag wees. Beiden reden, komende vanuit de richting Den Bosch in die van Veghel. De automobilist uit Veghel probeerde onderweg, ondanks de doorgetrokken streep, de vrachtwagen in te halen. De chauffeur daarvan probeerde dit te beletten door telkens naar links te sturen. De verdachte is na verhoor heengezonden.