Warhol, Miro en Christo onder de hamer bij QXL

Datum nieuwsfeit: 14-08-2000

Warhol, Miro en Christo onder de hamer bij QXL

Vanaf maandag veilt QXL tientallen werken van bekende kunstenaars. Ook via de Nederlandse QXL-site ( www.qxl.nl ) kunnen bezoekers een bod uitbrengen op een echte Miro of Ting. In totaal loopt de veiling in de tien landen waarin QXL actief is. Per veiling worden er ongeveer zeven werken geveild. De variatie in het kunstaanbod van het veilinghuis is groot. De te veilen werken zijn onder meer van Joan Miro, Andy Warhol, Elvira Bach, Christo, Asoma Tadashi, Walasse Ting, Decker-Kern, Ming Chen, Almbauer, Zimmer, McLean, Gatewood, Padqinton, Wedlington, Gerry Heans en Hans Nordmann.

De startprijzen van de schilderijen liggen tussen NLG 338 en NLG 18.670. "Veilingen en kunst horen sinds jaar en dag bij elkaar. We zijn er trots op onze bezoekers werk van deze meesters te kunnen aanbieden tegen lage startprijzen," aldus Michiel van der Meer managing director Nederland. De veiling is een Europees initiatief van QXL en wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking met het Duitse 'Postergalerie' ( http ://www.postergalerie.de ) , dat de werken verkoopt. "Deze kunstveiling illustreert het grote voordeel dat we kunnen behalen door Europees te opereren".

QXL.com is Europees markleider op het gebied van online veilingen. Consumenten en bedrijven bieden artikelen per opbod aan. Het kopen en verkopen van producten kan 24 uur per dag, zeven dagen per week en in zeven verschillende talen en valuta plaatsvinden. Kopers kunnen bieden op elk artikel dat op een van de QXL-sites wordt aangeboden door QXL-leden, handelaren of QXL zelf. QXL.com startte in 1997 in Engeland. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het actief op Europees niveau. Na Groot-Brittannië, Duitsland (www.qxl.de), Frankrijk (www.qxl.fr) en Italië (www.qxl.it) was Nederland het vijfde land waar QXL.com een vestiging opende. Daarna zijn er vestigingen van QXL geopend in onder meer Noorwegen, Polen, Finland, België en Denemarken. Elke vestiging heeft een lokaal management en lokale klantenservice, zodat gebruikt gemaakt wordt van zowel de voordelen van een internationale als een nationale organisatie. QXL Nederland is een volledige dochter van QXL.com plc, dat genoteerd is aan London Stock Exchange en de Nasdaq.

Noot aan de redactie:
De afbeeldingen van de te veilen werken zijn te zien op www.dlvpr.nl/pressroom

Voor meer informatie:

QXL Nederland