Pulse.Interactive introduceert RapbOX

Datum nieuwsfeit: 15-08-2000
<<...>>

RapbOX is communicatieomgeving van de toekomst
Pulse.Interactive maakt virtuele communicatie aantrekkelijk

Amsterdam, 15 augustus 2000 - Pulse.Interactive komt als eerste in Nederland met een communicatieomgeving waaraan geen programma meer te pas komt: de RapbOX. De RapbOX is een in Java ontwikkelde tool waarmee het downloaden van bijvoorbeeld een geluidsextensie voorgoed verleden tijd is. Met de ontwikkeling van de RapbOX voldoet Pulse aan de vraag naar een communicatieomgeving waarin de verschillende extensies zoals geluid, beeld, spel en informatie als het ware voorgeprogrammeerd zijn en tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Wie in de RapbOX belandt kan meteen beginnen met chatten, on line spelletjes spelen of geluidsfragmenten beluisteren. De voordelen van de RapbOX zijn legio. Zo kost het uitbreiden of aanpassen van de omgeving weinig tijd. Bovendien hoeven gebruikers niets te installeren om gebruik te kunnen maken van de RapbOX.

Stijlvolle 3D omgeving
Pulse is voortdurend bezig met de uitbreiding van de RapbOX. Zo worden regelmatig nieuwe extensies toegevoegd en krijgt ook de visualisatie van de RapbOX veel aandacht. Een van de ontwikkelingen waar Pulse momenteel hard aan werkt is een virtuele beurs in stijlvolle 3D omgeving. Op deze beurs kunnen vakgenoten elkaar virtueel ontmoeten en op een vrij eenvoudige manier informatie, bestanden of programma's uitwisselen. Het grote voordeel van de RapbOX is de geschiktheid voor maatwerk toepassingen. De RapbOX kan aan iedere organisatie worden aangepast wat huisstijl, toepassing en uitstraling betreft en de wijze waarop bijvoorbeeld klanten en medewerkers informatie met elkaar uitwisselen. Pulse ontwikkelde met de RapbOX al voor Heineken een virtueel studiecentrum, voor Herman Brood een website met een muzieklounge voor members only en voor Internet in Bedrijf een on line discussie omgeving.

Pulse.Interactive
Pulse.Interactive is een full service multimediabureau in Amsterdam. De ruim
60 medewerkers bedienen een zeer gevarieerd klantenpakket met advies, interactieve marketing, interaction design en engineering. Pulse heeft daarbij een aantal unieke producten ontwikkeld, zoals de RapbOX®, een virtuele multi-user environment, de WebSnap, een digitale fotozuil met Internetverbinding, E-talage®, een e-shop module en een Content Management Tool (CMT).
Pulse.Interactive is een 100% dochter van het Amerikaanse Xceed (NASDAQ: XCED), een vooraanstaand bedrijf in interactieve communicatie en strategie. Xceed heeft behalve in New York ook vestigingen in San Francisco, Los Angeles, Phoenix, Salt Lake City, Chicago, Atlanta, Dallas, Denver en Londen.

Yuri Dokter, directeur Pulse.Interactive en autoriteit op het gebied van interactieve communicatie, zal een lezing geven op @d:tech World Europe, het congres over nieuwe media en commercie dat van 17-19 oktober in de Rai in Amsterdam wordt gehouden.

///

Noot voor de redactie,