Webradio.com kiest Cable & Wireless als webhost

Datum nieuwsfeit: 15-08-2000

WEBRADIO.COM KIEST VOOR CABLE & WIRELESS ALS WEBHOST

VIENNA, Virginia - 15 augustus 2000 - Cable & Wireless (NYSE: CWP), de internationale telecommunicatiegroep, heeft vandaag bekendgemaakt dat het de Internet-hosting gaat verzorgen voor WebRadio.com, dochter van GEO Interactive Media Group Ltd. (LSE: GIM). WebRadio is de eerste site ter wereld die radio- en tv-uitzendingen via het Internet verzorgt die zonder plug-ins ontvangen kunnen worden. Vanuit haar zeer geavanceerde Internet Solutions Center in Reston, Virginia, zal Cable & Wireless WebRadio.com voorzien van co-locatie-hosting en verbinding met haar internationale IP-netwerk, waarbij voor optimale beschikbaarheid alle apparatuur 24 uur per dag in het oog wordt gehouden.

Eric Dorsch, vice-president Web Hosting Product Management bij Cable & Wireless: "We zijn blij met deze mogelijkheid WebRadio te kunnen ondersteunen. Door middel van de co-locatie in ons Internet Solutions Center en de directe verbinding met ons mondiale IP-netwerk, zal WebRadio.com op effectievere wijze content kunnen distribueren naar zijn eindgebuikers. Dankzij ons wereldwijde netwerk, onze service level agreements en onze technologisch geavanceerde Internet Solution Centers, is Cable & Wireless de ideale partner voor contentproviders voor het sneller distribueren van content onder een steeds groter en internationaler wordend publiek."

"Dit partnership met Cable het
brengt ons ideaal van een direct te gebruiken webcasting-oplossing, geschikt voor een international zakelijk publiek, aanzienlijk dichterbij", aldus Hamid Kohan, president van WebRadio.com. "Dankzij deze overeenkomst nemen we nu een veel sterkere positie in op de business-to-business-markt en krijgen de klanten van Cable & Wireless tegelijkertijd de gelegenheid te profiteren van onze hoogwaardige technologie voor video- en audiostreaming."

Over WebRadio.com
WebRadio.com, gevestigd in Woodland Hills, Californië, is een onderdeel van GEO Interactive Media Group (LSE: GIM) en van Westwood One (NYSE: WON). WebRadio.com zendt zeven dagen per week, 24 uur per dag, zowel live als 'on demand' o.a. concertregistraties, sportwedstrijden, grote evenementen en muziek uit. De kerntechnologie van WebRadio.com is Emblaze®, dat op browsers werkt die Java-enabled zijn waardoor het mogelijk is content te verspreiden onder het overgrote deel van het Web-publiek (95% van alle Internetgebruikers), zonder dat dat plug-ins of andere software nodig zijn. De uitzendingen kunnen direct en probleemloos ontvangen worden. Nadere informatie over WebRadio.com is beschikbaar op: www.webradio.com.

WebRadio.com zendt live audiocontent uit van radiogiganten als Westwood One, AMFM, Clear Channel Citadel en het Spaanstalige Z-Spanish Radio Network (alle uit de Verenigde Staten) en MediaNet Communications Corp. (het belangrijkste onafhankelijke omroepstation in Canada). Tot de programmering behoren ook speciale live uitzendingen (zowel video als audio) van bijvoorbeeld WangoTango 2000 (georganiseerd door NSYNC), de NFL Draft (waarbij American Football-teams jonge nieuwe spelers inlijven), de leer van de Dalai Lama en honkbalwedstrijden van de Los Angeles Dodgers, zowel in het Engels als in het Spaans.

Over Cable & Wireless
Cable & Wireless is één van de belangrijkste bedrijven op het gebied van webhosting, dat meer dan 3500 URL's ondersteunt, waaronder enkele van de belangrijkste bedrijven op het Web - met sites die dagelijks wel drie tot twintig miljoen page-views kennen. Tevens ondersteunt Cable & Wireless 3 websites uit de top 5 nieuws- en informatiesites, 3 uit de top 5 marketing-/bedrijfssites en 2 uit de top 5 shoppingsites. Vanuit haar Internet Solution Centers in de hele wereld levert Cable & Wireless volledig schaalbare oplossingen voor webhosting, toegesneden op de behoeften van bedrijven van alle mogelijke afmetingen, in alle mogelijke fasen van Web-activiteit.

Cable & Wireless is een vooraanstaand internationaal telecommunicatiebedrijf met een jaaromzet van rond de $9 miljard (fl. 32 miljard) en klanten in 70 verschillende landen. Het bedrijf biedt internationaal breedbanddiensten aan op het gebied van data-, Internet, en spraakverkeer. De uitbreidingsplannen van Cable & Wireless richten zich met name op de snel groeiende zakelijke markt voor data- en IP-diensten. Het bedrijf investeert in belangrijke mate in de ontwikkeling van geavanceerde netwerken en diensten in de Verenigde Staten, Europa en Azië/Pacific om zo de belangrijkste wereldomspannende IP-infrastructuur te bouwen. Deze vooruitstrevende infrastructuur verschaft Cable & Wireless, in combinatie met de posities die het bedrijf inneemt op belangrijke zakelijke markten, een wereldwijde dekking en unieke mogelijkheden op het gebied van dienstverlening aan zakelijke klanten.

Noot voor redacties