Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-08-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht stad, 09.15 uur
Auto met wapens

UTRECHT Op maandagochtend 14 augustus zagen politieagenten op `t Goylaan een personenauto, waarvan de inzittenden zich verdacht gedroegen. De auto werd op de Oud Wulvenlaan gecontroleerd. Bij onderzoek in het voertuig werd door de politie een bus met traangas alsmede diverse soorten messen aangetroffen.

De bestuurder van de auto, een 35-jarige inwoner van Bilthoven, werd aangehouden. De aangetroffen traangas en messen werden inbeslaggenomen. Tegen de bestuurder wordt proces-verbaal opgemaakt.

Snelheidscontroles

UTRECHT Op maandag 14 augustus werd door de politie op twee locaties een snelheidscontrole gehouden. Van half elf tot twaalf uur `s ochtends werd gecontroleerd op de Talmalaan. Tijdens de controle werden 390 voertuigen gemeten. Tegen 35 bestuurders, die door de politie werden staande gehouden, werd proces-verbaal opgemaakt. De hoogst gemeten snelheid was 70 km/h.

Op de Cartesiusweg werd tijdens de avonduren gecontroleerd van half acht tot negen uur. Bij deze controle werden een kleine 1000 voertuigen gemeten. Uit de radarmetingen bleken 126 bestuurders met hun voertuig te snel te rijden. De hoogst gemeten snelheid was hier 88 km/h.

Op beide wegen geldt een maximum snelheid van 50 km/h.

Beroving op terras

UTRECHT Op maandag 14 augustus werd omstreeks half elf in de avond, een serveerster op een terras aan het Janskerkhof van haar portemonnee beroofd.

De 21-jarige vrouw bevond zich op het terras van een horecagelegenheid. Terwijl het terras vol met gasten zat en de serveerster met de bediening van de klanten bezig was, werd haar portemonnee op een gegeven moment uit haar kleding getrokken. Dit gebeurde door een 18 tot 20 jarige man met een tenger postuur en blond/rood stekelhaar.

De dader liep hard weg met de portemonnee naar een man die verderop met een scooter stond te wachten. Het tweetal reed vervolgens weg in de richting van de Nobelstraat.