De geheimen achter de nieuwe MINI

Datum nieuwsfeit: 16-08-2000
Vindplaats 2
Carros

MINI Lab: Ontdek de geheimen achter de nieuwe MINI

(16 augustus 2000)

Sinds kort biedt www.mini.nl de unieke mogelijkheid om twee maanden voor de officiële wereldpremière kennis te maken met het ontwerp van de nieuwe MINI. In de virtuele design studio MINI Lab kan de bezoeker een kijkje nemen achter de schermen van MINI en van alles leren over het design. Door aan een ontwerpwedstrijd mee te doen maken bezoekers kans op een reis naar de wereldpremière van de nieuwe MINI in Parijs.

MINI Lab en Design Studio
De komende periode tot de opening van de Autosalon in Parijs (28 september -15 oktober a.s.) geven de ontwerpers van de nieuwe MINI inzicht in het ontstaan van deze nieuwe auto. In de Design Studio van MINI.nl verweIkomt hoofdontwerper Frank Stephenson de bezoekers van MINI Lab. De filosofie achter het ontwerp wordt hier onder meer geïllustreerd met verschillende schetsen uit de beginfase van de MINI. Tot de introductie van de nieuwe MINI belicht de site iedere twee weken een aantal specifieke designelementen.
In de verschillende modules die achtereenvolgens on line gaan zal Stephenson eerst het exterieur bespreken met schetsen van bijvoorbeeld de grille, de achterlichten en de spatbordverbreders. Daarna is het interieur aan de beurt.

Win een reis naar de MINI introductie in Parijs Door gebruik te maken van de kennis die is opgedaan in MINI Lab, kan de bezoeker de hoofdprijs winnen van de ontwerpwedstrijd. De bezoeker moet steeds aangeven welke van twee schetsen van een designelement het best bij de nieuwe MINI past. Op een speciale
Record Card worden de antwoorden van de deelnemers bijgehouden. Een week voor de Autosalon van Parijs zal de winnaar van de reis naar de introductie van de nieuwe MINI in Parijs inclusief een ontmoeting met Frank Stephenson bekendgemaakt worden.

MINI schets als wallpaper
Voor wie naast de hoofdprijs grijpt is er toch een beloning in MINI Lab.
Alle op de site getoonde schetsen zijn als wall pa per te installeren of te
versturen aan een vriend of vriendin.