CD marker van Edding vernieuwd

Datum nieuwsfeit: 16-08-2000

Edding 8400 CD Marker

CD marker edding in verschillende kleuren verkrijgbaar

Schrijfwarenfabrikant edding heeft de speciale CD marker vernieuwd waarmee cd's, cd-rom's of dvd's kunnen worden beschreven. De edding
8400 CD marker is behalve in het zwart nu ook in drie andere kleuren verkrijgbaar, te weten: rood, blauw en groen. Daarmee worden de mogelijkheden om de ronde schijfjes te archiveren in één klap aanzienlijk uitgebreid. Dit is aantrekkelijk omdat de CD marker wordt gebruikt op plaatsen waar de cd als opslagmedium veelvuldig wordt ingezet: in de muziekindustrie en grafische wereld.

Het geheim van de stift stoelt op twee eigenschappen: de samenstelling van de inkt en de structuur van de punt. De inkt is watervast en geurloos en bevat geen vluchtige organische stoffen. De inkt van 'gewone' permanent markers bevatten vaak wel chemicaliën die de speciale coating van de cd-rom aantasten of nog erger, de opgeslagen data vernietigen. Overigens heeft de inkt van de CD marker wel de voordelige kanten van een permanent marker. Ze is wis- en watervast en verbleekt niet door lichtinvloeden.

Daarbij beschikt de CD markerover een speciale zachte punt (soft-brush) waardoor krassen en putjes op de informatiedragers voorgoed verleden tijd zijn. De speciale inkt op waterbasis voorkomt dat de coating van de cd-rom en/of de opgeslagen data beschadigen. De marker is ontwikkeld in samenwerking met producenten van cd-recorders en dvd-apparaten.

De edding 8400 CD marker is verkrijgbaar bij Pen & Present, Postkantoorwinkels, Bruna, Office Center, AKO en kantoorvakhandels. De consumentenadviesprijs van de CD marker bedraagt f 3,95

De Edding 8400 CD marker is een vinding van edding die in 1960 als eerste een navulbare viltstift introduceerde, de edding No.1. Inmiddels heeft het concern een assortiment van meer dan 100 schrijfproducten, waaronder speciale markers voor verschillende branches zoals de grafische en muziekindustrie, zorginstellingen en de bouw.

Wenst u meer informatie over de edding 8400 CD marker dan kunt u contact opnemen met:
Daniëlle Bazuin, Product Manager Tel: 0573-289740

©2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.