Pulse.Interactive realiseert america-today.com

Datum nieuwsfeit: 16-08-2000
<<...>>

P E R S B E R I C H T

Pulse.Interactive verleidt kijkers tot aankopen in Amerikaanse wolkenkrabber Pulse Interactive realiseert america-today.com

Amsterdam, 16 augustus 2000 -- Winkelen in de meest cosmopolitische stad van Amerika: New York. Wie wil dat nu niet? Met de lancering van een sfeervolle en geavanceerde website van de bekende winkelketen America Today staan de deuren van een typisch Amerikaanse wolkenkrabber voor iedereen open. De website, die synoniem is voor jong en hip, is ontwikkeld door het multimediabureau Pulse.Interactive. Kenmerkend voor de site is de balans tussen beeld en geluid die van de enorme wolkenkrabber een levendig geheel maken. Behalve verdiepingen met de betere streetwear voor mannen en vrouwen treft men op de site up-to-date informatie aan over reizen, eten, sport en uiteraard mode.

Een beleving op zich
De site is zo gemaakt, dat je alles wilt uitproberen. Dit komt door de slimme combinatie van geluid, perspectivische werking, kleurgebruik en de wijze waarop de bezoeker zich door het gebouw kan verplaatsen. Eenmaal op de site aangekomen bijvoorbeeld, staat de bezoeker direct aan de oever van de Hudson River en kijkt uit over de bekende skyline van Manhattan. Wanneer de bezoeker zich omdraait, blijkt deze met de rug naar de wolkenkrabber te staan van America Today. De bezoeker wordt naar binnen geleid, komt direct in de lobby van het enorme gebouw terecht en neemt vervolgens of de lift naar een van de talloze verdiepingen, kijkt voor het laatste nieuws bij de nieuwsdesk, of gaat naar de foto expositie. Dat alles gaat gepaard met typisch New Yorkse geluiden van langsrijdende, toeterende auto's en winkelend publiek.

Te huur: penthouse en verdiepingen
Alsof het een waar shoppingcentre betreft, zijn verschillende verdiepingen nog niet helemaal ingericht. Deze kunnen in gebruik worden genomen door merken, die zich associëren met de Amerikaanse cultuur. Er kunnen allerlei reclameborden, aanbiedingen en extra liftknoppen worden aangebracht om het merk een plek te geven binnen het duidelijk bewegwijzerde gebouw. Ook buiten het gebouw zijn diverse mogelijkheden om te adverteren op taxi's, gebouwen, of banners die door vliegtuigen of boten voortgetrokken worden. Net als in een echte stad, wordt ook hier het winkelend publiek dus al van buiten naar binnen gelokt.