Gateway benoemt Director Consumer Market voor Nederland

Datum nieuwsfeit: 16-08-2000
Beste redactie,

Gateway heeft Jeroen Tak benoemd tot de nieuwe functie van Director Consumer Market, Nederland. Het persbericht volgt hieronder.

Wilt u nog verdere informatie over Jeroen Tak en Gateway, dan kunnen wij voor u organiseren:

1. Een persoonlijke ontmoeting met Jeroen in een van de Gateway winkels in Den Haag of Utrecht, of een KPN/Primafoon winkel bij u in de buurt.
2. Een telefonisch interview met Jeroen.

3. Of u kan uw vragen naar ons e-mailen en wij zorgen ervoor dat Jeroen ze voor u beantwoordt.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Winona Met
Account Manager
Text 100
Global High Tech Public Relations
Van Diemenstraat164-166, 1013 CN Amsterdam
Tel: +31 20 5304348 (direct)
e-mail: (winonam@text100.nl) www.text100.com

Gateway benoemt eerste Director Consumer Market
voor Nederland

Nieuwe functie bevestigt Gateway's ambitieuze plannen in Nederland

Amsterdam, 16 augustus 2000. Gateway (NYSE: GTW), één van 's werelds topproducenten van PC's, heeft Jeroen Tak benoemd tot Director Consumer Market, Nederland.

Jeroen Tak is sinds 8 augustus werkzaam in deze nieuwe functie. Zijn doelstelling is om het Nederlandse publiek kennis te laten maken met de unieke visie van Gateway, om zo de verkoop van Gateway's nieuwe consumenten producten en diensten te stimuleren.

"Ik zie het als een uitdaging om de ambitieuze plannen van Gateway in Nederland van een impuls te voorzien. Er is hier een enorm potentieel dat nog gerealiseerd kan worden. De succesvolle alliantie met de KPN Primafoon winkels, de hoge interesse van het Nederlandse publiek in internet en daarvoor geschikte PC's, en de goede naam die Gateway al in Nederland heeft opgebouwd, maken het voor mij een buitengewoon interessante functie," aldus Tak.

Tak vervolgt: "Het is nu voor mij zaak de consumenten markt ervan te overtuigen dat Gateway veel meer biedt dan alleen kwalitatief hoogwaardige PC's. Goede klantenservice is van primair belang in de PC-industrie. Binnen deze industrie staan wij bekend als het consument-vriendelijke bedrijf. Dit te samen met de producten en diensten die Gateway voor het komende jaar in de planning heeft, zal zeker bijdragen tot een succesvolle missie. Wij zijn al op de goede weg gezien de enorme stijging in de verkoop van onze consumenten desktop PC's in Nederland." *

Mel Ashdown, Vice President and Country Manager, France, Belgium and Holland: "De heer Tak is als geen ander in staat de positionering van Gateway in de consumenten markt verder te optimaliseren. Door zijn eerdere functie als European Marketing Manager voor Philips Consumer Electronics zijn zijn marketing ervaring, technische kennis en affiniteit met de Nederlandse markt van grote toegevoegde waarde voor Gateway."

*In het tweede kwart van 2000 is de verkoop van Gateway desktop PC's voor consumenten in Nederland gestegen met 396.5% in vergelijking met het jaar daarvoor (bron: IDC).

Over Gateway
Gateway (NYSE:GTW), een bedrijf uit de Fortune 250 en opgericht in 1985, richt zich op het opbouwen van een langdurige relatie met zijn klanten door volledig op maat gemaakte technologie te leveren. Gateway behaalde in de V.S. in het eerste kwartaal van 1999 van alle aanbieders van desktop-PC's voor consumenten de hoogste omzet (1). Volgens een onderzoek uitgevoerd door het Reputation Institute en Harris Interactive, Inc. in augustus 1999 (gepubliceerd in The Wall Street Journal), is Gateway één van de top tien bedrijven met de beste bedrijfsreputatie in Amerika. In 1999 stond Gateway op de zevende plaats van de Fortune 500 bedrijven wat betreft het totale aandelenrendement en op de tiende plaats wat betreft het totale aandelenrendement over de afgelopen vijf jaar (2). De medewerkers van Gateway, die over de hele wereld werkzaam zijn, leveren klanten dienstverlening en computers die op bestelling worden gebouwd. Deze diensten worden regelmatig in de vakpers onderscheiden. Gateway boekte in
1999 een totale omzet van US$8,65 miljard en verkocht 4,68 miljoen computersystemen. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl .

1.Volgens gegevens van het kwartaaltijdschrift Gartner Group/Dataquest US PC.

2. Volgens Fortune Magazine, 17 april 2000.

Over Gateway Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) Gateway startte zijn Europese activiteiten in 1993 met de opening van zijn fabriek en EMEA hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Op dit moment is Gateway een gevestigde naam in heel Europa, en verkoopt zij systemen in Oostenrijk, België, Frankrijk Duitsland Luxemburg Ierland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, het Midden-Oosten en Afrika. Bezoek voor meer informatie Gateway's website: www.gateway.com/nl

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Gateway is voor de lezer bereikbaar per telefoon en via Internet Tel: 0800 022 2002 vanuit Nederland (Gratis)
Tel: 0800 71414 vanuit België (Gratis)
URL: www.gateway.com/nl