Politiebericht Utrecht: district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.30 uur
Snelheidscontroles

EEMNES/SOEST Op de Wakkerendijk in Eemnes heeft de politie woensdagmorgen een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 420 voertuigen de controlepost. 23 Bestuurders kregen een bekeuring voor het overschrijden van de maximumsnelheid van 50 km/u. De hoogstgemeten snelheid bedroeg 89 km/u.

In Soest werd op de Biltseweg een controle gehouden. Van de 1958 gecontroleerde voertuigen reden 16 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 112 km/u.

Vuurtje stoken

SOEST Tijdens surveillance zagen agenten vier jongens vuur stoken in de Lange Duinen ter hoogte van de Dolderseweg. De jongens, één van 13 jaar, twee van 14 jaar, alledrie uit Soest en een 14-jarige jongen uit Almere-Buiten, kregen een bekeuring van vijftig gulden. De jongens werd op het hart gedrukt geen vuur te stoken in verband met brandgevaar.