Politieberichten Groningen

Donderdag, 17 augustus 2000

Dagelijkse berichten

Winschoten: mishandeling cafébezoeker
Gisteravond is in de Torenstraat in Winschoten een 32-jarige inwoner van deze plaats door een tweetal tot nu toe nog onbekende jongens mishandeld. Het slachtoffer dat even van tevoren in een café aan het Marktplein tegen de barkeeper een opmerking had gemaakt over twee op het terras voor zijn etablissement in drugs dealende zittende mannen, werd in de Torenstraat door twee andere mannen aangesproken, die hem met een bierfles op het hoofd sloegen; de Winschoter raakte enige tijd buiten bewustzijn. Met ernstige hoofdwonden moest het slachtoffer zich in het ziekenhuis laten behandelen.

Stadskanaal: vernieling ruit van school
Gisteren is er bij de politie aangifte gedaan van vernielingen bij de Hagenhofschool en de basisschool De Ark in Stadskanaal. Een basketballpaaltje en een ruit van de basisschool waren het doelwit van mogelijk rondhangende jeugd.

Winsum: winkeldievegge aangehouden
Gisteren heeft de politie bij een supermarkt aan de Hoofdstraat in Winsum een 51-jarige inwoonster van Winsum aangehouden. De vrouw had kort daarvoor in de winkel vanuit de schappen een hoeveelheid goederen weggenomen, die zij bij de kassa niet had afgerekend. Toen de verdachte door het winkelpersoneel op haar gedrag werd aangesproken, vluchtte zij de winkel uit; op straat heeft het personeel tot de komst van de politie de vrouw onder controle weten te houden. De jas die de verdachte droeg was voorzien van een aantal opgestikte grote zakken, waarin zij de gestolen goederen vervoerde; ook kwamen uit de tas die zij bij zich droeg een aantal gestolen goederen, zoals een worst, een broek, een pak sinaasappelsap, een pak afwasmiddel. De verdachte is na verhoor op vrije voeten gesteld.

Delfzijl: rijden onder invloed
Gisteren heeft de politie op de Rijksweg in Delfzijl een 51-jarige bestuurder van een bestelauto gecontroleerd op het gebruik van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.6 promille alcohol in zijn bloed had; hem is een dagvaarding uitgereikt om zich voor de rechter te verantwoorden.

Blijham: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie op het Oosteinde in Blijham een snelheidscontrole gehouden. Zeven bestuurders van motorvoertuigen kregen een bekeuring voor het overschrijden van de maximumsnelheid van 50 km / u (bebouwde kom)

Scheemda: inbraak in auto
Gisteren is er in een personenauto die op de carpoolplaats De Akkers in Scheemda geparkeerd stond, ingebroken. Uit de auto zijn een autoradio en een twintigtal Cds ontvreemd. Een 40-jarige inwoner van Stadskanaal heeft van de inbraak aangifte bij de politie gedaan.

Kolhan: aanrijding met letsel
Gistermiddag verleende een 88-jarige automobiliste uit Groningen op de kruising gevormd door de afslag van de A 7 en de Provincialeweg N 387 in Kolham geen voorrang aan de van haar van rechts naderende 42-jarige automobilist uit Wagenborgen. Het 88-jarige slachtoffer is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht; de beide voertuigen zijn door een bergingsbedrijf afgesleept.

Groningen: dealer opgepakt en ingesloten
In het Noorderplantsoen hield de politie woensdagmiddag een 28-jarige stadjer aan. De man probeerde pillen te verkopen aan een andere man. Bij zijn aanhouding bleek hij nog acht pillen in zijn bezit te hebben. Hij werd aan het bureau gehoord en ingesloten. Hij bleek nog enkele dagen straf tegoed te hebben.

Groningen: inbraak in benzineshop
Op de Pop Dijkemaweg werd dinsdagmacht ingebroken in een benzinestation. De daders kwamen binnen door in het dak een gat te maken. In de shop werd een kluis opengebroken en het aanwezige geld werd weggenomen. De daders bleken bovendien een viertal zakken met sigaretten te hebben klaar gezet. Vermoedelijk zijn ze gestoord. De zakken bleven in de shop achter. Niet bekend is hoeveel geld er is weggenomen.

Groningen: man heelt fiets
Een 21-jarige inwoner uit Balkbrug werd woensdagmiddag op de Hereweg aan gehouden. De man kocht een fiets van een 32-jarige stadjer. De stadjer bleek de fiets net te hebben weggenomen bij het station. Agenten zagen dit en achtervolgden de dief. Bij de Hereweg zagen ze dat de fiets voor f 25,- aan de heler werd verkocht. De heler werd aangehouden en aan het bureau gehoord. De dief, die bekend is bij de politie zal later worden aangehouden.

Groningen: gezocht
In het Noorderplantsoen heeft de politie een 33-jarige Groningse aangehouden. De vrouw bleek gesignaleerd te staan voor 28 dagen gevangenisstraf. Ze werd overgedragen aan de parketpolitie.

Groningen: illegale vreemdelingen
Tijdens een prostitutie controle trof de politie in een pand aan de Hoekstraat twee illegale vreemdelingen aan. De vrouwen vluchtten het pand uit bij het zien van de agenten. Na een korte achtervolging konden beide dames op straat worden opgepakt. Zij verzetten zich hevig tegen de aanhouding. Hierdoor ontstond een aardige oploop van toeschouwers. De vrouwen werd aan het bureau ingesloten en overgedragen aan de vreemdelingendienst. Ook een 19-jarige stadjer werd in het pand aangehouden. Aan het bureau werd hij gehoord en vervolgens heengezonden.

Groningen: belediging
Een 35-jarige man uit Groningen vond het woensdagavond nodig beledigende opmerkingen te maken naar politieagenten. De man was samen met twee vrienden door de agenten uit een café aan de Meeuwerderweg gezet. Toen de agenten wilden wegrijden riep de man Sieg Heil naar de wegrijdende politiemensen. De verdachte werd hierop aangehouden en aan het bureau gehoord.

Groningen: vrouw loopt letsel bij val van fiets Een 59-jarige Groningse liep woensdagmiddag op de Sint Walburgstraat hoofdletsel op. De vrouw kwam ter hoogte van de verkeerslichten ongelukkigerwijs met de fiets ten val. Zij liep daarbij een forse hoofdwond op. De vrouw moest voor behandeling naar een ziekenhuis worden gebracht.

Groningen: vechtpartij in woning
In een woning aan de Sumatralaan heeft de politie woensdagavond drie mannen aangehouden. De politie ging naar de woning omdat er vernielingen zouden worden gepleegd. In de woning troffen agenten de drie verdachten, 27, 33 en 40 jaar oud aan. De 27-jarige verdachte bleek met geweld de woning te zijn binnen gedrongen. Hij kreeg daarbij vervolgens flinke klappen van de beide andere mannen. De drie mannen werden in een cel ingesloten voor vernieling, huisvredebreuk en mishandeling. De 27-jarige verdachte werd echter eerst in een ziekenhuis behandeld in verband met zware kneuzingen op zijn rug. De politie onderzoekt de oorzaak van de ruzie. >

Groningen: lastige klanten
Afgelopen nacht kreeg een 21-jarige man uit Soesterberg forse klappen in het gezicht nadat hij in een café aan de Grote Markt ruzie had gekregen met een drietal andere bezoekers. Bij de komst van de politie waren de verdachten reeds vertrokken. Op grond van het signalement kon in de omgeving een 19-jarige man uit Zuidlaren worden opgepakt. De verdachte is ingesloten. Het slachtoffer moest met gezichtletsel naar een ziekenhuis. Waarom de vechtpartij ontstond is nog niet bekend.

Afdeling Communicatie: 050-5995010.