Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Datum nieuwsfeit: 17-08-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 17-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 10.15 uur
Aanrijding na teveel gebruik van alcohol

MAARSSEN Op woensdag 16 augustus, omstreeks 03.40 uur, reed een 22-jarige automobilist uit Oud Zuilen op de Oostwaard, komende uit de richting van Maarssendorp tegen een damwand van de Vecht.

De ter plaatse gekomen politiemensen constateerden dat de man alcohol had gebruikt. Bij de blaastest blies de man een `F`, hetgeen betekent dat hij veel te veel had gedronken. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies de man 505 ug/l. (1,3 promille). Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 5 uur. Zijn auto is door een sleepbedrijf weggetakeld.

Aanrijding met letsel

MIJDRECHT Op woensdag 16 augustus, omstreeks 14.25 uur, reed een 21-jarige man uit Mijdrecht over de Rondweg in de richting van de kruising met de Industrieweg / Stationsweg. Ter hoogte van de parkeerplaats moest hij stoppen voor een voor hem afslaande auto, die de parkeerplaats opreed.

Toen de man weer optrok, werd hij van achteren aangereden door een 38-jarige automobilist uit Uithoorn. Deze had kennelijk te laat gezien dat de 21-jarige voor hem stilstond.

De man uit Mijdrecht werd met nekklachten per ambulance naar het Hofpoortziekenhuis in Woerden vervoerd.

Man met teveel op

MIJDRECHT Op donderdag 17 augustus, omstreeks 00.50 uur, controleerden politiemensen een 43-jarige automobilist uit Amsterdam op de Hoofdweg.

Zij constateerden dat de man alcohol had gedronken en hielden hem aan. Op het politiebureau blies de man 770 ug/l. (1,9 promille).Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt, zijn rijbewijs is ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van 9 uur.

Bromfietser aangereden

VINKEVEEN Op woensdag 16 augustus, omstreeks 15.20 uur, reed een 16-jarige bromfietser uit Amstelveen over de Baambrugse Zuwe, komende uit de richting van de Herenweg. Op een gegeven moment keerde hij, zonder richting aan te geven, zijn bromfiets op de rijbaan. Op dat moment reed een 25-jarige automobilist uit Vinkeveen achter hem.

De automobilist trachtte nog een aanrijding te voorkomen, maar dat lukte niet. De bromfietser werd door de auto aangereden en kwam ten val. De jongen is met onbekend letsel per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.