RealNetworks toegevoegd aan DoubleClick-netwerk

DoubleClick
RealNetworks toegevoegd aan DoubleClick-netwerk
16 - 8 - 2000
Het netwerk van DoubleClick is uitgebreid met RealNetworks, een toonaangevend bedrijf op het gebied van streaming media bekend van onder andere de Real Audio Player. DoubleClick (www.doubleclick.net) neemt de reclameverkoop voor zijn rekening. De websites van RealNetworks is populair bij veel Nederlandse internetters door de gratis Real Player.Volgens MediaMetrix is real.com de nummer 10 website in Europa. 1,5 Miljoen Nederlanders hebben de Player al gedownload om hiermee muziek op internet te beluisteren of videofilmpjes te bekijken. Wereldwijd zijn er meer dan 140 miljoen exclusieve gebruikers van RealPlayer geregistreerd.

Het netwerk van RealNetworks bestaat uit vier websites: real.com, realguide.com, realguide.international.com en realnetworks.com. Nederlandse adverteerders die een van deze sites in hun campagne willen opnemen, kunnen hiervoor bij DoubleClick Benelux terecht. Door gebruik te maken van de door DoubleClick gepatenteerde DART-technologie krijgen bezoekers van de RealNetworks websites relevante en wisselende advertenties te zien. "Vanwege de sterke toename in gebruik van onze producten buiten de VS en het groeiende aantal talen waarin we de populaire RealGuides uitbrengen, is een partner die internationaal adverteerders koppelt aan ons groeiende bezoekersaantal een logische keuze. DoubleClick's technologie levert een waardevolle bijdrage aan onze wereldwijde marketing", vertelt Shelley Morrison, vice-president media- en distributie sales van RealNetworks.

DoubleClick richt zich op de exploitatie van reclamemogelijkheden op Internet. Daartoe biedt het bedrijf adverteerders de mogelijkheid op een netwerk van vooraanstaande websites te adverteren. Kennis van het online medialandschap, het omvangrijke netwerk van vooraanstaande sites in combinatie met de innovatieve DART-technologie liggen ten grondslag aan de leidende marktpositie van DoubleClick. Hiermee wordt het voor adverteerders mogelijk succesvol doelgericht online te adverteren, real-time de resultaten te volgen en hun campagnes te optimaliseren. DoubleClick werkt met een wereldwijd netwerk van 1600 topsites. In Nederland zijn dit sites als AltaVista, Freeler, TMF, Disney, Radio 538 en Nedstat. DoubleClick plaatst met de gepatenteerde DART-technologie wereldwijd meer dan 30 miljard advertenties per maand. Maandelijks zien 2,5 miljoen Nederlandse websurfers een advertentie van DoubleClick op een website verschijnen. DoubleClick is genoteerd aan de New Yorkse Nasdaq-beurs onder 'DCLK'. In Nederland is DoubleClick gevestigd in Almere.

Voor meer informatie:

Stephane Cordier