FNV Bondgenoten teleurgesteld over afblazen fusie Stork-IM

Datum nieuwsfeit: 17-08-2000

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten teleurgesteld over afblazen fusie

FNV Bondgenoten vindt het betreurenswaardig dat de fusie tussen Stork en Internatiomuller afgeblazen is. In het kader van de SER Fusie gedragsregels heeft FNV Bondgenoten gereageerd met duidelijke en goede afspraken over het nieuw te vormen concern. Met name voor de Technical Service van Stork NV is deze ontwikkeling teleurstellend. De vereiste versnelling van ontwikkeling van deze groep zal daardoor helaas trager gaan dan bij het doorgaan van de fusie.

Verrassend vindt FNV Bondgenoten dat naast de aangekondigde bedrijven in Capital Assets, ook Food en Dairy Systems in de verkoop blijven. Voor de aangekondigde fusie was hier geen sprake van. Met kaderleden bij Food & Dairy systems beraadt FNV Bondgenoten zich de komende week.

Stork heeft aangekondigd dat zij de strategie van Stork Strong met kracht zullen gaan voortzetten.
In een gesprek dat FNV Bondgenoten vanmorgen met Stork voerde is meegedeeld dat zij scherper de bestaande activiteiten gaan aansturen, scherper risico's gaan beoordelen en het managen van risico's gaan versterken. De bond zal de gevolgen hiervan in de werkmaatschappijen scherp in de gaten houden. Het is voor FNV Bondgenoten in ieder geval niet acceptabel dat dit beleid in werkmaatschappijen wordt vertaald in nog grotere werkdruk of reorganisaties. Met de verwachte ontwikkelingen binnen capital essets zullen wij het gaande overleg met Stork normaal voortzetten.

Voor wat betreft de half jaarcijfers van Stork stellen wij vast dat hier wat ons betreft geen verrassingen inzitten.

Voor nadere informatie:

Henk Wijninga, bestuurder FNV Bondgenoten,