Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 18-08-2000

18 augustus 2000

Man aangehouden na vechtpartij, vuurwapen gevonden SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks kwart over vijf ontstond in de Henri Polakstraat een vechtpartij tussen een man en vrouw enerzijds en twee mannen anderzijds. Aanleiding voor de vechtpartij was een onenigheid over de honden van beide partijen. De man en vrouw, 48 en 45 jaar oud en afkomstig uit Schiedam, werden na de onenigheid door de twee mannen geslagen en geschopt. Tijdens de vechtpartij tussen de 48-jarige Schiedammer en een van de andere mannen, viel een vuurwapen op de grond. Het slachtoffer wist het vuurwapen te pakken en in de bossages te gooien, waar het later door de politie is gevonden en in beslag genomen. Toen de politie ter plaatse kwam, was één van de vechtersbazen verdwenen in de richting van de Klaas Katerstraat. De ander, een 22-jarige Schiedammer, werd aangehouden terzake mishandeling.
Omdat het vermoeden bestond dat de tweede man zich mogelijk in een woning in de Klaas Katerstraat zou bevinden, werd daar een onderzoek ingesteld. Bij de huiszoeking werden de politiemensen belemmerd door een 22-jarige vrouw uit Schiedam die zich agressief gedroeg tegen de politiemensen.
Deze vrouw is daarop aangehouden wegens het hinderen/ belemmeren van een ambtenaar in functie. Beide verdachten zijn in verzekering gesteld. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in naar de toedracht van de vechtpartij, de herkomst van het vuurwapen en de identiteit van de tweede mannelijke verdachte.

Winkeldievegge laat kind achter en moet terug naar winkel SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks kwart over twaalf gaan de alarmpoortjes van een kledingzaak in winkelcentrum De Nieuwe Passage af, wanneer twee vrouwen en een kind de winkel verlaten. Een verkoopster gaat achter de drie aan, waarna de twee vrouwen het op een lopen zetten. Daarbij laten ze het kind, een jongetje van acht, achter. Het jongetje wordt door het winkelpersoneel meegenomen naar de winkel, waar de moeder, een 27-jarige Rotterdamse, zich even later meldt. De vrouw is aangehouden en voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Bewoonster ziet gestolen spullen bij buren staan SCHIEDAM -- Donderdagochtend deed een 49-jarige bewoonster van de Rotterdamsedijk aangifte van inbraak in haar woning. De inbraak was gepleegd tussen woensdagavond 20.45 uur en donderdagochtend 07.00 uur. Uit de woning, die doorzocht was, werden onder andere een videorecorder en diverse stuks gereedschap weggenomen. Donderdagmiddag meldde de vrouw zich opnieuw bij de politie, omdat ze in een kamer van een naastgelegen woning haar gestolen spullen zag staan. De politie heeft daarop een onderzoek in dit pand ingesteld en de gestolen goederen in beslag genomen. Naar de huurder van dit pand wordt een nader onderzoek ingesteld.

Winkeldievegge aangehouden
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks half drie hield winkelpersoneel van een drogisterij in de Hoogstraat een 46-jarige Rotterdamse aan op verdenking van winkeldiefstal. De vrouw was betrapt toen de alarmpoortjes afgingen. Ze bleek bovendien in het bezit van diverse goederen, afkomstig van een andere drogisterij in de Hoogstraat. De vrouw is overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.