Wijziging raadsman Stichting Baaninvestors

Persbericht Stichting Baaninvestors

Amsterdam, 18 augustus 2000

WIJZIGING RAADSMAN STICHTING BAANINVESTORS

Professor W.J. Slagter, verbonden aan advocatenkantoor Trenité Van Doorne, die reeds de opdracht had aanvaard om de belangen van de Stichting Baaninvestors te behartigen tijdens de Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders van Baan Company, op 18 augustus aanstaande, heeft een dag later tot zijn spijt moeten vaststellen, dat er een indirect, tegengesteld belang is met een cliënt van een andere kantoorgenoot van Trenité Van Doorne.

Om deze reden heeft professor Slagter zich moeten terugtrekken.

Inmiddels heeft de Stichting, in overleg met professor Slagter, een andere advocaat benaderd, die de belangen van de Stichting Baaninvestors tijdens de aandeelhoudersvergadering zal behartigen.

Door middel van een enquêteprocedure bij de Ondernemingskamer bij het Gerechtshof te Amsterdam, streeft de Stichting Baaninvestors er mede naar, bestuurders en commissarissen van Invensys en Baan Company aansprakelijk te stellen voor eventueel toekomstig te lijden schade, vanwege het beleid met betrekking tot de voorgenomen overname van Baan Company door Invensys.

Voor nadere informatie:

E.J.X. Sonneveldt