Conflict rond uitzend-cao verscherpt

Datum nieuwsfeit: 18-08-2000

FNV BONDGENOTEN

Conflict rond uitzend-cao verscherpt

Donderdagavond laat zijn de onderhandelingen tussen de vakbonden en de uitzendwerkgevers over een nieuwe cao voor uitzendkrachten alsnog mislukt. De partijen konden met name over de toepassing van een nieuw salarissysteem geen overeenstemming bereiken.

FNV Bondgenoten, Dienstenbond CNV en De Unie zijn het met de werkgevers, verenigd in de ABU, in principe eens over het nieuwe salarissysteem, die een forse loonsverbetering voor uitzendkrachten betekent. Samen met de 3,9 procent loonsverhoging zouden uitzendkrachten er in totaal zo.n tien procent op vooruit kunnen gaan.

De werkgevers willen ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen